Okruhy uživatelů vám zcela vlastní
Přepněte se do Okruhu uživatelů a pusťte se do práce.
Okruhy uživatelů vám zcela vlastní
K ruce si vezměte dostupné sobory zákazníků, údaje o návštěvnosti webu i návštěvníky vaší Facebookové stránky. A nezapomeňte na instalaci Facebook pixelu.
Soubor s údaji zákazníků
Jednoduchá a rychlá možnost práce se stálými zákazníky a těmi, kteří o vás vědí, ale stále vás z povzdálí pouze pozorují.
Import ze souboru, nebo zkopírování dat
Nahrajte csv, nebo textový soubor a Facebook vám data roztřídí. Čím více toho o zákaznících víte (jmého, telefon, email…), tím větší shody se dočkáte.
Nezapomeňte na správné pojmenování okruhu uživatelů. Prosté označení „e-maily“ sice možná postačí, ale budete si pamatovat, kdy jste je importovali nebo snad zda jsou to ti, kteří už nakoupili nebo ti, kteří váhají?
Import ze služby MailChimp
Zadejte přihlašovací e-mail do MCH a FB si automaticky stáhne e-maily z jeho databáze. Opět si je roztřídí a vy si je pojmenujete. Má to ale háček! E-maily se naimportují pouze jednou. Pokud tedy díky MailChimpu získáte kontakty nové, budete muset provést nové propojení!
Návštěvnost webu
Využijte informace o návštěvnosti webu a zastihněte zákazníka ve správné fázi rozhodování.
- Brouzdá bezcílně po webu? Dejte mu jasnou výzvu.
- Neví, proč? Rozmeťte jeho námitky.
- Otálí nad dokončením nákupu? Motivujte ho.
Neříkejte všechno všem! Roztřiďte si návštěvníky webu na segmenty a každému ukažte přesně to, co potřebuje slyšet.
Slučujte, vylučujte a zkoušejte. A hlavně nezapomeňte, co nejdříve nainstalovat FB pixel.
Lidé, kteří navštívili konkrétní webové stránky
Vyberte položku „url obsahuje nebo se rovná“ a vložte URL adresu, ze které chcete kontakty shromažďovat. Kdykoliv se zákazník dostane na web s touto URL, informace o něm se automaticky uloží do nastaveného okruhu uživatelů. Maximálně však do 180 dnů od návštěvy. A vy mu sdělíte to, co právě potřebuje.
Vlastní kombinace
Ideální pro více podmínek najednou. Nechá vás vylučovat i slučovat jednotlivé varianty.
Proč?
Protože přece nechcete znovu oslovovat ty, kteří koupili, registrovali, četli atp. stejnou výzvou. Vy chcete oslovit ty, kteří stránku s danou akcí navštívili, ale svůj záměr nedokončili. Proto vylučte všechny, kteří udělali to, co jste si přáli a oslovte je s jinou informací.
Zájem na Facebooku
Pokud už na Facebooku nějakou aktivitu vyvíjíte, můžete použít nové hračičky jako:
- Oslovení uživatelů, kteří shlédli vaše video do určité míry
- Oslovení uživatelů, který vyplnili váš kontaktní formulář na FB (Lead Ads)
- Oslovení uživatelů, kteří navštívili vaši základní stránku na FB
Okruhy uživatelů zcela jistě podobné
Publika výborných parametru i cílení, seč malé velikosti, můžete rozšiřovat. Získáte tak nové segmenty s podobnými parametry jako publikum původní. V rámci ČR ale také ve zcela neznámých zahraničních vodách. Označují se jako Looklike a můžete se dostat k okruhu 1 – 10% uživatelů Facebooku v dané zemi.
Vyberte zdroj, ze kterého chcete čerpat. Buď konkrétní FB stránku, nebo vlastní okruh uživatelů, který jste si již vytvořili – viz obrázek níže. Zdroj musí mít nejméně 200 lidí! Následně zadejte zemi a zvolte procento uživatelů.
Čím menší, tím bude shoda přesnější!
Chcete-li vytvořit více okruhů s procenty, tedy např. 1%,2%,3%, můžou se lidé v jednotlivých cílovkách překrývat. Otevřete proto nástroj rozšířené možnosti, který vytvoří samostatné okruhy bez překrytí – viz obrázek.
Pozor: FB aktualizuje lookalike publika každých 3-7dní, podle toho jak se zdroj mění !
Uložené okruhy uživatelů
Ano, jsou to okruhy uživatelů, které si samostatně definujete, ale o těch jsme psali zde.
Chci více, říkáte?
Zkuste následující nástroje. Ukážou vám, kdo na vaše stránky chodí a zda jsou vaše okruhy správně vytvořené.
Přesah okruhu uživatelů
Díky němu zjistíte, zda se vaše okruhy uživatelů nekříží a netvoříte tak reklamu dvakrát na stejného zákazníka.
Ve správci reklam vyberte okruhy, rozbalte tlačítko Akce a zvolte zobrazit přesah okruhu uživatelů – viz obrázek.
Přehled pro okruhy uživatelů
Nástroj ke zjištění maxima informací o vašich uživatelích – věk, pohlaví, pracovní pozice, životní styl a další.
Najdete ho ve správci reklam rozbalením tlačítka Všechny nástroje – viz níže.
Zde si vyberte z nabízených možností – Každý na Facebooku, uživatelé spojení s vaší stránkou, nebo vlastní okruh uživatelů. Dávejte si pozor na velikost okruhu! Musí být větší, než 1000 uživatelů!
Informací k dispozici máte opravdu dostatek.
Kromě demografických údajů můžete zjistit, jaké stránky se uživatelům líbí, kde se nachází, jaké mají aktivity, informace o jejich domácnostech i nákupech.
Finito, snad jen už nějaký ten obsah a rozpočet
Už vám neunikne ani jeden návštěvník. Nemá přece šanci.
Předložte mu tedy správná sdělení se správným obsahem a zjistěte, zda na to máte a co můžete za vaši investici očekávat.