Power Editor, (po)mocná ruka reklamy
Naučili jste se, jak vytvořit vymazlený příspěvek. Vložit post a dáte propagovat. Bez většího zásahu, bez konkrétního cílení, se základním nastavením. Máte pocit, že to nestačí a poohlížíte se po něčem lepším? Power editor je pro ty, kteří pracují s větším množstvím reklam a chtějí využívat pokročilejší metody a cílení.
V Power Editoru můžete jednoduše:
- reklamy duplikovat či hromadně upravovat,
- vytvářet skryté příspěvky (o těch si povíme dále v článku),
- volit kdy a kde se reklama zobrazí, zvolit zobrazení třeba jen na mobilu (často nejvyužívanější medium),
- a mnohé další.
Power Editor je pro uživatele zdarma. Pro zachycení nejčerstvějších novinek a upgradů je lepší instalace v angličtině. Jedinou nevýhodou pro někoho může být, že Power Editor funguje pouze v prohlížeči Google Chrome.
Zasáhněte publikum skrytým příspěvkem
Neveřejný (skrytý) příspěvek pro reklamu se využívá ve chvíli, kdy chcete zacílit na zákazníka, ale není pro vás žádoucí, aby byl příspěvek zobrazen na hlavní stránce FB firmy. Důvodů může být mnoho. Od nežádoucího spamování těch, kteří vaše stránky sledují, přes cílení reklam na konkrétní skupiny uživatelů, až po testování „funkčnosti“ reklam pro výběr té nejúčinnější.
Oproti klasickému příspěvku, který tvoříte přes správce reklam, můžete u neveřejného příspěvku přidat tzv. Výzvu k akci. Tlačítko, kterým řekněte zákazníkovi, co má dělat: „Kontaktujte nás“, „Další informace“, „Objednat“ a další.
Vytvoření neveřejného příspěvku krok za krokem
Jděte do správce reklam.
Ve správci reklam vyberte „Všechny nástroje“.
Pro vytvoření neveřejného příspěvku zvolte „Příspěvek stránky“.
Vytvořte nový příspěvek.
Vyplňte dle nápovědy. Nezapomeňte zvolit akční tlačítko a nahrát obrázek ve správném formátu 1,91:1. Více o formátech obrázků na FB najdete zde.
Šup s tím na „Face“ aneb vytvoření reklamy v Power Editoru
Otevřete správce reklam, vyberte Power Editor a vytvořte kampaň.
Zvolte typ příspěvku podle svých potřeb.
Nastavte rozpočet a plán, okruhy uživatelů, umístění, doručování,… program vás vede.
Poslední záložkou je samotná reklama. Vyberte existující příspěvek, který má být podpořen reklamou (nezveřejněný nebo zveřejněný na stránce).
Hotový příspěvek uložte ke konceptům a následně schvalte.
Schválení = vlevo nahoře najdete ikonu „Zkontrolovat změny“.
Vyberte ze seznamu reklamu, kterou chcete zveřejnit, dejte „Pokračovat“.
Před samotným zveřejněním projde příspěvek „schvalovacím řízením Facebooku“. FB proklepne, zda splňuje Zásady pro reklamu, např. text neobsahuje vulgarismy, na obrázku nejsou nahotinky, zbraně atp. Podívejte se na Zásady Facebooku pro reklamu předem. Ušetříte si práci na svých kampaních.
A už to jede do éteru
Příspěvek po schválení FB najdete ve správci reklam. Zde také můžete měřit jeho úspěšnost.