Příběh prodeje
Určitě si lámete hlavu s tím, jak vytvořit prodejní stranu, která vynese co nejvíce konverzí. Zda má být krátká a stručná nebo jako příběh na pokračování. Co všechno má být řečeno a jak. Říkat čistou pravdu nebo lehce fabulovat?
Mějte na paměti nákupní proces z pohledu zákazníka i prodávajícího:
- Vytvořte produkt či službu, která je vaší srdcovou záležitostí.
- Buďte vidět, zaujměte. Dožadujte se pozornosti, kontaktu. Zákazník chce být zastaven. Ohromen. Lapen. Chce vědět.
- Začněte si povídat. Zjišťujte. Pomáhejte. Dávejte, co můžete. Ukazujte. Prostě si získejte důvěru. Tam, kde je zájem. Zákazník chce věřit.
- Nabídněte řešení. Jak lze danou potřebu vyřešit. Kdy a kde. Co vše to obnáší. Kdo to vyzkoušel. Proč to děláte vy. Poměr hodnoty a ceny….Zákazník nakoupí.
- Pokračujte v budování vztahu. Zákazník chce být opečováván. Poté koupí znovu nebo doporučí.
- inspiraci můžete hledat zde.
Prodejní strana jako malovaná aneb pište příběh prodeje
Pří-slib – slibem nezarmoutíš, ale pamatujte, že lež má krátké nohy. Nadpisem definujte hlavní (pravdivý) užitek služby/produktu.
Problém versus řešení – v perexu (úvodním odstavci) načrtněte čtenářovo soužení v šedočerných barvách. Ukažte mu, že existuje řešení, a že v tom není sám.
Představa výsledku – můžete a nemusíte navodit u čtenáře snění. Jaké by to bylo, kdyby už to bylo. No představte si, jaké by to bylo, kdyby….
Použití a důkazy – k čemu je služba/produkt dobrá. Jak se používá, s čím pomáhá a jaké jsou prokazatelné výsledky, výhody či přínosy. Doložte to slovy kupujících (samozřejmě těmi dobrými).
Funkce a vlastnosti – co konkrétně služba/produkt dovede – seznam funkcí, hejblátek, tlačítek…
Srovnání – chcete-li být obzvlášť neodbytní, poukažte na život s vaším produktem a bez něj.
Medailonek – pokud jste na trhu nováčkem, vybarvěte své profesní kvality.
Jasný úkol – pobídněte návštěvníky k akci – prodeji (registraci, stáhnutí, zhlédnutí…). Nezapomeňte na pěkná tlačítka, objednávkové formuláře a děkovací stránky.
Garance – pokud jste schopni zaručit vrácení nebo jinou kompenzaci mrzutému kupujícímu, je právě zde ten správný prostor. Zase platí staré známé – slibujte, co můžete splnit. Malými písmeny pod čarou klienta spíše naštvete.
Hranice – je-li vaše nabídka časově nebo množstevně omezená, sdělte to zákazníkovi.
FAQ – často kladené dotazy – připravte si odpovědi na nejčastější otázky, ať si nemusíte pořizovat helpline.
Stáhněte si vzor prodejní strany a napište příběh prodeje. Od prvního kontaktu až po děkovací stránku.