Tak se mezi marketéry nazývá úvodní stránka webu. Taková ta, co se objeví, když napíšete www tečka jakakolivadresasevamzlibi tečka cz, zkrátka url bez lomítek, podtržítek, pomlček.
Z vyhledáváče se obvykle dostanete na některou z podstránek, ale pokud jdete najisto, dostanete se na “úvodku”.
Úvodní stránka by měla ideálně obsahovat dva tři krátké a úderné odstavce o tom, o čem stránky jsou, k čemu jsou, komu slouží. Případně kdo za nimi stojí. A dále by měla fungovat jako rozcestník, navádět návštěvníka, co a kde na webu najde, pokud bude pokračovat v putování po podstránkách.
Čím poutavější, lákavější, se zajímavou vkusnou grafikou, tím lépe.
Noční můra každého web tvůrce totiž vypadá nějak takto:
- Obsahuje přehršel historie s úmorným evergreenem “společnost byla založena XX.XX.XXXX”, což je údaj, který nikoho nezajímá (alespoň ne v této podobě) a který si nikdo nezapamatuje (pokud se nekryje s datem příchodu Cyrila a Metoděje třeba).
- Ubíjí návštěvníka formulacemi typu “jsme odborníky na…/zabýváme se komplexními řešeními…/poskytujeme kvalitní služby v oblasti…”. Je fajn mít sucho v botách, ale suché krkolomné fráze zajímají málokoho.
- Útočí na estetické cítění nějakou příšernou ilustrační fotkou z pochybné fotobanky, která div nemusí uživatelům platit za to, aby si fotku stáhli.
- Vykřikuje do světa cosi o aktualitách – přičemž poslední “novinka” se odehrála zhruba ve stejné době jako ten příchod Cyrila a Metoděje.
- Výše zmíněné uvádí miniaturním písmem, takže to, co potřebujete, hledáte (mezi daty vzniku, obraty, kterým nerozumíte a “aktualitami” z předminulého tisíciletí) lupou.
Takto by se dalo pokračovat dlouze. Svými homepage/úvodními stránkami si nevědomky ubližuje spousta provozovatelů. Při tvorbě homepage to zkuste udělat tak, abyste ani do jedné z výše uvedených odstrašujících kategorií nespadli.
A pokud byste chtěli mít představu, jak to naopak má vypadat – mrkněte na naši úvodní stránku. Tvořili a ladili jsme ji podle našeho nejlepšího vědomí a svědomí a má snad vše, co by úvodní stránka měla obsahovat.