Forma nepřímého představení produktu/služby/myšlenky. To je reklama.
Je buď placená nebo neplacená, produktová nebo institucionální. Rozdíl mezi něčím, co stojí peníze a co nestojí “nic”, není asi potřeba vysvětlovat. Produktová reklama propaguje produkt nebo službu, objektem komunikace institucionální reklamy je značka.
Reklama se dále dělí na reklamu informační, přesvědčovací a připomínací. Jaký je mezi nimi rozdíl si pojďme vysvětlit na příkladu fiktivního Křupanova pekařství.
Ceduli poblíž Křupanova pekařství, která by hlásala něco jako “Začněte den s čerstvou houskou od Křupana” nebo třeba “Křupanovy rohlíčky jsou také dnes obzvláště vypečené”, bychom zařadili pod informační reklamu. Má kolemjdoucího informovat o tom, že Křupanovo pekařství a voňavá houska jsou na dosah.
Nápis jako “Mistrovské kousky jsou Křupanovy housky”, “Rohlíky už jen od Křupana” nebo klidně “Buď Křupan” na autě, kterým by zaměstnanec Křupanova pekařství rozvážel rohlíky do okolních vesnic, by už patřil do přesvědčovací reklamy.
Jak by vypadala připomínací reklama? Obvykle se prodejce připomíná prostřednictvím newsletteru, zasílá přání k narozeninám. Křupanovo pekařství by mohlo třeba na výročí založení rozdávat dárkový poukaz na preclík zdarma. Inu, jestli mě někdy marketing přestane bavit, možná si založím pekařství. Typy na název, slogan a různé druhy reklam už mám. Pak se nebojte přihlásit, že jste studovali pojmy ve slovníku Malé marketingové.
Dostanete preclík, i když zrovna nebudu slavit výročí.