Facebook pixel je javascriptový kód, pomocí kterého se měří, sestavují a optimalizují okruhy uživatelů pro reklamní kampaně na Facebooku. Tvůrce může pomocí získaných dat reklamu přesně zacílit. Když se s údaji naloží správně, je kampaň lepší, hezčí, údernější. A samozřejmě úspěšnější co do počtu dokončených nákupů.
Určitě jste si toho už někdy všimli. Zatímco “scrollujete dolů” po zdi, vyskakují na vás na Facebooku věci z e-shopů, které jste si někdy v minulosti prohlíželi. Přesně tohle má na svědomí Facebook pixel. Prostřednictvím Facebook pixelu získává Facebook informace o zákaznících a jejich chování na e-shopech.
Přesně pak ví, jaké produkty jste si prohlíželi, co jste nakoupili, i to, že jste něco nechali v košíku a zapomněli nákup dokončit. Třeba já mám zeď plnou veselých ponožek Dedoles. Díky tomu, jak mi je Facebook soustavně připomíná, jsem na ně jednak nezapomněla, jednak mi pořád vrtají v hlavě.
Dřív nebo později nejspíš podlehnu a nějaké si objednám.