Off-page faktory jsou jakýmsi souborem vlastností stránky, které ovlivňují její pozici ve vyhledávačích, respektive výsledcích vyhledávání. Pokud jste zabrousili na tento pojem a děláte si zrovna jasno v tom, co jsou off-page faktory, mohlo by se vám hodit objasnit si i jejich on-page protějšky.
Off-page faktorem číslo jedna – činitelem s nejvyšší váhou – jsou kvalitní zpětné odkazy aneb linkbuilding. Hraje zde roli množství i kvalita prolinkování. Proč? Protože zpětný odkaz, prolink na stránku, bere vyhledávač jako jakousi referenci. Víc odkazů, víc referencí. A tím lépe si stránka ve výsledcích vyhledávání stojí.
A pozor! Odkazy v rámci vlastního webu mají mnohdy větší váhu, než když odkazujete na úplně jiný web. Není to bomba? Proto se hodí mít blog a pravidelně do něj přispívat. Nejlépe s návazností na některé své předchozí články. Můžete je pak vzájemně prolinkovat. Vy budete vypadat sofistikovaně – jako že máte co říct a dokonce se k tomu můžete vyjadřovat dlouhodobě, opakovaně a z více úhlů – a váš web bude působit důvěryhodněji na vyhledávač.
A když jsme u toho, víte, proč má víceméně každá marketingová agentura na stránkách slovníček marketingových pojmů? A nejen marketingová agentura, ale řada firem z řady odvětví?