Reklama je nepřímé představení produktu/službu/myšlenky. Reklamní sdělení je představení přímé. Více či méně otevřeně se hlásí k tomu, že něco nebo někoho propaguje s účelem prodat.
Ryzím reklamním sdělením je třeba newsletter nebo direct mail. V newsletteru, jak název napovídá, můžete informovat o novinkách či dočasných slevách, v direct mailu zas vyhlásit soutěž o zajímavé ceny nebo zaslat slevový kupon.
Efektní reklamní sdělení stihne během těch pár vteřin, kdy mu uživatel věnuje pozornost, zaujmout, vzbudit zájem a v ideálním případě iniciovat nákup.
Čas od času je do světa pouštíme všichni. Jen je třeba dávat pozor na jednu záležitost: spam, nevyžádanou poštu. I když se k odběru vašeho newsletteru někdo přihlásí zcela dobrovolně, musí mít možnost odběr kdykoliv zrušit. A jakmile vám jednou řekne “ne”, víckrát už mu newsletter neposílejte. Můžete si tím způsobit problémy.