Klíčová slova jsou výrazy, které uživatelé při vyhledávání na internetu používají nejčastěji. A analýza klíčových slov je proces, pomocí kterého my markeťáci zjišťujeme, které výrazy to jsou a na kterých výrazech tím pádem máme stavět. Ve smyslu na jakých klíčových slovech postavit třeba PPC kampaň. Nebo na jaké výrazy optimalizovat text webu. Prostě za jaký konec uchopit SEO.
Zjistit klíčová slova ale samo o sobě nestačí.
Analýza klíčových slov je průzkum vaší cílové skupiny
Proces analýzy klíčových slov není jen o nalezení nejčastěji používaných termínů. Jde o hluboké ponorění do myšlení a chování vaší cílové skupiny. Jaké problémy se snaží vyřešit? Jaké informace hledají? Odpovědi na tyto otázky nám umožňují vytvářet obsah, který nejen přitahuje pozornost, ale je i užitečný a přínosný pro uživatele.
Analýza klíčových slov z podstaty není žádná povrchní záležitost. A to platí i pro marketing. Když si klíčová slova pomocí některého SEO nástroje zjistíte, přichází teprve ta správná “piplačka”.
V praxi to znamená, že po identifikaci klíčových slov následuje jejich strategické využití ve všech aspektech online marketingu. Ať už se jedná o optimalizaci webových stránek (SEO), vytváření obsahu, který přirozeně zahrnuje tyto termíny, nebo nastavení placených reklamních kampaní (PPC), kde klíčová slova definují, na jaké dotazy se naše reklamy zobrazí.
Krok za krokem podle manuálu
Analýzu klíčových slov jsem před časem krok za krokem popsala v manuálu. Může se vám hodit, pokud se do analýzy chcete pustit sami nebo jí lépe rozumět.
Hodit se vám můžou i různé nástroje. Já používám jako většina českých marketérů Collabim.
Porozumění a správné využití klíčových slov je základem úspěšného marketingu v digitálním světě, tak s chutí do toho.
Zpět na marketingový slovník pojmů