Kdyby nebyly Google Analytics, museli bychom si je vymyslet.
Jedná se totiž o užitečný statistický nástroj, který nám markeťákům značně usnadňuje život. Díky Google Analytics například víme, odkud přišli návštěvníci daného webu, jak staří jsou, jakým mluví jazykem a z jakého jsou státu, jestli používali tablet, mobil nebo počítač, na které stránce strávili nejvíce času. A s tím vším se v marketingu dá pracovat.
Používají uživatelé nejčastěji tablet? Pak si položme otázku, zda je náš web dostatečně “tablet-user friendly” aneb je-li dostatečně responzivní.
Chodili návštěvníci na stránky nejčastěji z Facebooku? A bylo jich opravdu hodně? To už se vyplatí udělat na FB kampaň!
Google Analytics mají své využití i jinde než v marketingu a remarketingu. Pokud z nich například plyne, že některý údaj hledali návštěvníci obzvláště často – typicky třeba návštěvní hodiny nebo ceník – hodí se právě tento často hledaný údaj umístit někde, kde na něj narazí na první dobrou.
Aby to, zda se po cestě z práce stihnou zastavit v sauně, než odbije zlomová hodina pro poslední vstup před zavíračkou, nebo to, zda jsou ochotni uvalit příslušnou částku za thajskou masáž, nemuseli hledat několik minut v nejzapadlejších koutech webových stránek. Zvlášť když je to informace, která rozhoduje o tom, zda člověk do sauny dorazí nebo si masáž dopřeje.
Zkrátka, statistiky z Google Analytics se vyplatí sledovat, průběžně vyhodnocovat a na základě výsledků konat.