AIDA

AIDA = Attention, Interest, Desire, Action. 

Pozornost, Zájem, Touha, Akce. 

Čtyři stavy zákazníka, který podlehne a nechá se lapit reklamou. V první fázi něco zaujme jeho pozornost, která přechází v ryzí zájem. 

Cože to tady ta Eckhardtová nabízí? Vzor prodejní stránky zdarma? Co to? Co to?! 

Lze předpokládat, že něco, co slibuje zvýšení prodeje (a od toho tu prodejní stránka je), přirozeně zaujme každého, kdo má co prodávat. A jakmile je to zdarma? 

No nekup to! Vlastně, vždyť to ani kupovat nemusím! Tohle už se dá považovat za vášeň. Nebo aspoň za touhu “to mít”. 

V momentě, kdy klikáte na takzvané CTA tlačítko, jehož samotný název slovo ”akce” obsahuje, je jasné, že jste prošli všemi čtyřmi stavy. Tudíž, marketingová mise byla z mojí strany úspěšná. A nebojte se, z vaší taky, za tu šablonu dám ruku do ohně 🙂 

Někdy se používá rozšířený termín AIDAS, kde poslední písmeno zastupuje satisfaction – spokojenost. Ta je důležitá zejména pro remarketing. Byli jste s námi spokojení posledně? Tak u nás přece nakupte znovu! 

Pro mě satisfaction supluje to, a potvrdilo se mi to už mnohokrát, že se o většinu toho, co o marketingu vím, ráda podělím. Že si vědomosti nesyslím sama pro sebe, ale že je ráda nabídnu, někdy i zdarma, právě jako vzor prodejní strany. Právě takto se mi v minulosti podařilo získat několik dlouhodobých spoluprací. Někdo si něco našel na mých stránkách, stáhl si pár věcí, které jsem nabídla zdarma, jejich struktura a forma mu dávaly hlavu a patu, buch a z návštěvníka stránky se stal klient. 

Jak víme, návratnost remarketingu je vyšší než marketing při prvotním kontaktu se zákazníkem a proto považuji AIDAS za správnější. Správný marketér by neměl usilovat jen o to, aby zaujal, vzbudil touhu a prodal, ale také o to, aby se k vám zákazníci buďto vraceli, nebo měli nutkání vaše zboží či služby doporučit svým známým.