Čas od času některý potenciální klient zahajuje debatu nad spoluprací tím, že si hned v úvodu postěžuje na předchozí spolupráci s jinou marketingovou agenturou. Takové to: ‚‚Já se vám přiznám, že mám s marketingovými agenturami strašně špatnou zkušenost…‘‘ 

Mohlo by mi to možná lichotit. Potěšit. Motivovat. Tehdy ale zbystřím a zapínám radary. Příčiny klientovi nespokojenosti totiž hodně napoví o tom, jestli je vůbec v našich silách, aby s námi byl spokojený. Jestli je to vůbec v silách jakékoliv jiné agentury.

Pokud někdo nastoupí s tím, že v minulosti vystřídal už X agentur a ‚‚všichni byli blbci‘‘, snažím se ze spolupráce rychle vycouvat. Pravděpodobně bych se totiž dočkala toho, že bychom také byli za blbce.

Jasně, už jsem párkrát narazila na případy, kdy agentura navrhla řešení, nad kterým ‚‚normálně‘‘ uvažujícím marketérům zůstával rozum stát. Naštěstí ale můžu s čistým svědomím prohlásit, že v drtivé většině případů se náš pohled na nastavení reklam lišil jen kosmeticky. Předchozí agentura prostě neodvedla špatnou práci.

Stojím si za tím, že valná většina marketingových agentur neodvádí špatnou práci

Co tedy všechny ty agentury, kde sedí v kanceláři jen ‚‚neschopní blbečci‘‘?

Mám takovou teorii, že jádro problému / kámen úrazu / slabina / jak jen to chcete nazývat se skrývá ve vzájemné komunikaci.

Například…

  • Klient si představuje a přeje nemožné. A agentura mu nevysvětlí, že to takhle nejde. Takže je klient ponechán ve svých představách až do chvíle, kdy se setká s reálnými čísly. Probuzení je nemilé, výsledkem je naštvaný klient a ‚‚agentura plná blbečků a slibotechen‘‘.
  • Klient sice stojí nohama na zemi, ale různá omezení různých komunikačních kanálů nebo časové horizonty pro dosažení určitých výsledků jsou pro něj stále spíš velká neznámá. Nikdo v agentuře se ovšem nenamáhá s tím, aby ho do těchto neznámých zasvětil. Výsledkem je zklamaný klient a ‚‚agentura plná blbečků a slibotechen‘‘.
  • Agentura si naopak dá práci s tím, aby klientovi všechno vysvětlila. Představí možnosti a omezení, stanoví termíny, připravuje reporty. Klient ovšem omezení a časové horizonty chápe jen teoreticky. V praxi chce všechno hned. A pokud se všechno nestane hned, je klient zklamaný a ‚‚agentura plná blbečků a slibotechen‘‘.
  • V nejhorším případě je agentura připravená na značkách, ale klient nespolupracuje, nekomunikuje nebo háže agentuře klacky pod nohy tím, že zasahuje do ověřených postupů. Výsledek? Zklamaný klient a blbečci v agentuře, jak jinak.

Znovu opakuji, že většina agentur opravdu dělá svou práci dobře. Konečně, těžko by jinak mohly fungovat déle než jeden nebo dva roky. Ruka trhu funguje nemilosrdně a spolehlivě pro všechny bez rozdílu. Až se jednou naučíme komunikovat, bude dobře (nejen) ve světě reklamy a marketingu.


Jana Eckhardtová

10. 6. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

SEO v B2B SEO v B2B? Jedině když zvládnete jet na tandemovém kole… - Jsou vaši zákazníci na internetu? Určitě ano. A děláte SEO? Počkejte, pokud jste B2B firma, zkusíme si zavěštit a odpovědět… přečíst článek
Delegování B2B marketingu není jednoduché Delegování marketingu v B2B: Jak na to, abyste měli čas i výsledky - Už je toho na vás moc? B2B marketing nemusí být jen na vás. Delegujte a uvolněte si ruce i pro… přečíst článek
Po start už to nefunguje. Začněte s moderním B2B marketingem. Digitální B2B marketing: Nezbytnost pro přežití a růst vašeho obchodu - Moderní B2B marketingové strategie transformují váš obchod. Bez nich to dnes už zkrátka nejde. Naučte se, jak na současný a… přečíst článek
Použití LinedIn Sales Navigátor pro B2B marketing Jak na B2B marketing přes LinkedIn: tvorba publika v Sales Navigator - Pořízení LinkedIn Sales Navigator se v B2B marketingu rozhodně vyplatí. Poradíme vám, jak ho využít na maximum. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.