O tom, že bez marketingu to dnes nejde, už většina majitelů firem nepochybuje. Když si ale uvědomí, že budou muset do této disciplíny „obout”, následuje obava: „A kdo to bude proboha dělat?” Možností je hned několik.

Podle našich zkušeností se marketing ve firmách v drtivé většině případů řeší jedním ze 4 scénářů. Každý může fungovat, když se uchopí správně. My jsme je seřadili od nejméně úspěšného po nejúspěšnější.

1. Interní marketér – solitér

Osamělá, ale samostatná osoba, někdy pracující ve stylu „sama proti všem”. Většinou žena, která s neutuchajícím elánem samostatně studuje, co marketing v současné době nabízí, a testuje různé možnosti. V tomto případě je často marketingová strategie pojata nekomplexně, málokdy existuje marketingový plán a s tím spojené cíle a cesta k jejich dosažení. Na čísla se moc nehraje a jede se mnohdy dle pocitů nebo postoje „dělají to všichni” (ale jenom nám to nefunguje). Interní marketér funguje většinou na celý nebo mírně zkrácený úvazek (výdaje 50–65 000 Kč ve mzdě a odvodech) a snaží se obsáhnout veškeré činnosti z komunikačního mixu. Často dostává k práci marketéra i další nesouvisející úkoly a mění se v „holku pro všechno”.

2. Interní marketér a specialisté

Stále osamělá, leč poučená osoba, která ví, že nemůže stoprocentně obsáhnout všechny marketingové aktivity, a prosadí si spolupráci s jednotlivými marketingovými specialisty – např. odborníky na SEO, LinkedIn nebo PPC. Jsou vidět snahy o plánování aktivit, nicméně stále se moc neví o tom, co by „TO” mělo přinést a kdy. Interní marketér funguje většinou na celý nebo mírně zkrácený úvazek (bratru 50–65 000 Kč ve mzdě a odvodech) a k tomu se platím každému specialistovi cca 5 –10 000 Kč měsíc.

3. Externí marketingová agentura  – solitér

Interní marketér ve firmě nikdy nebyl nebo byl odejit, protože „nic nepřinášel”. Na jeho místo nastupuje marketingová agentura, nastavuje celý marketingový plán a koordinuje více měně výkonnostní marketingové aktivity. Ostatní nevykonnostní marketingové aktivity leží na bedrech někoho z firmy. Výše agenturní odměny za kompletní B2B komunikační mix se pohybuje mezi 35–45 000 Kč měsíc podle požadavků a potřeb dané společnosti.

4. Externí agentura s interním marketérem

Za nás ta nejlepší kombinace: marketingová agentura nastavuje, koordinuje strategii a plán a realizuje především výkonností aktivity. Interní marketér na částečný úvazek je spojkou mezi agenturou a firmou (obchodníky, vedením) a realizuje potřebné, ale nevýkonnostní aktivity (tiskoviny, obchodní materiály, správu webu, organizaci akcí pro zákazníky atp.)

Výše agenturní odměny za kompletní B2B komunikační mix se pohybuje mezi 35–45 000 Kč měsíc plus interní marketér na zkrácený úvazek 15–20 000 Kč.

Sami vidíte, že kombinace marketingové agentury a interního zaměstnance vychází finančně téměř identicky jako interní marketér, ale velkou výhodou je, že je zaměřena na výkon, ne na počet odpracovaných hodin. Za stejnou cenu mám ve firmě výkonnostní specialisty i koordinátora zevnitř. A to se vyplatí.

Dochází vám dech?
Nahodíme váš marketing společně.

Jana Eckhardtová

10. 11. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie , ,

SEO v B2B SEO v B2B? Jedině když zvládnete jet na tandemovém kole… - Jsou vaši zákazníci na internetu? Určitě ano. A děláte SEO? Počkejte, pokud jste B2B firma, zkusíme si zavěštit a odpovědět… přečíst článek
Delegování B2B marketingu není jednoduché Delegování marketingu v B2B: Jak na to, abyste měli čas i výsledky - Už je toho na vás moc? B2B marketing nemusí být jen na vás. Delegujte a uvolněte si ruce i pro… přečíst článek
Po start už to nefunguje. Začněte s moderním B2B marketingem. Digitální B2B marketing: Nezbytnost pro přežití a růst vašeho obchodu - Moderní B2B marketingové strategie transformují váš obchod. Bez nich to dnes už zkrátka nejde. Naučte se, jak na současný a… přečíst článek
Použití LinedIn Sales Navigátor pro B2B marketing Jak na B2B marketing přes LinkedIn: tvorba publika v Sales Navigator - Pořízení LinkedIn Sales Navigator se v B2B marketingu rozhodně vyplatí. Poradíme vám, jak ho využít na maximum. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.