Onpage faktory, epizoda 6, 7, 8 a 9

Odkazování z jedné stránky na druhou pomáhá návštěvníkům při orientaci na webu. Měly by jej vést jak na místo určení, tak jako pověstná Ariadnina nit i hezky zpět z labyrintu domů. Odkazy, kterými je zlatě protkán váš web, označujeme jako interní a mají nižší váhu pro vyhledávač než ty, kterými odkazujete na jiné stránky (externí odkazy). S počtem interních odkazů si zbytečně nelámejte hlavu. Vytvořte jich tolik, kolik je logické pro navigaci čtenáře tam i zpět, nechcete jej přece zamotat a v labyrintu ztratit. S externími odkazy to nepřehánějte, nechcete vypadat jako linkbuildingová farma (stránky, které byly založeny pouze k účelu tvorby zpětných odkazů). Použijte jich prostě tolik, kolik je přirozené. Pokud chcete mít přehled o SEO parametrech na svých i jiných stránkách, nainstalujte si do prohlížeče lištu se SEO parametry.

https://www.seoquake.com/index.html

Dejte si pozor na tzv. mrtvé odkazy odkazující na neexistující stránky. Životnost stránek můžete zkontrolovat prostřednictvím

http://www.brokenlinkcheck.com/broken-links.php http://validator.w3.org/checklink

http://validator.w3.org/checklink

A pokud používáte www.collabim.cz, ten vám vložené zpětné odkazy hlídá a na případnou nefunkčnost upozorní e-mailem.

URL adresy – sláva stručnosti

Dříve vyhledávač kladl váhu na url, ve kterém bylo klíčové slovo, a to zejména v doméně druhého řádu (www.oblekyjaros/obleky-do-tanecnich). Nyní už to tak není, i když určitou pozornost url vyhledávač věnuje pořád. Podstatný význam má zejména pro návštěvníka, jemuž pomáhá při orientaci, takže se snažte o co n-e-j-p-ř-e-h-l-e-d-n-ě-j-š-í, výstižné a krátké url adresy. Jak má vypadat správná adresa stránek a podstránek, kterou vyhledávače kvitují s nadšením?

Alternativní popisky obrázků

Vyhledávače totiž trpí obrázkovou slepotou, nevidí ho, ale umí ho přečíst ze zdrojového kódu. Když mu popíšete, co na obrázku je, bude s touto informací pracovat.

Svatý nadpis H1 a ty další

Zásadně používejte nadpisy, ale i jiné formátování (tučný řez, odrážky…) Usnadňuje to orientaci uživateli i vyhledávači. Zvláštní pozornost věnujte hlavnímu nadpisu označovanému jako H1. Ten by měl obsahovat klíčové slovo v přirozeném toku řeči s důrazem na vyvolání zájmu čtenáře. Ostatní úrovni nadpisů přisuzuje vyhledávač nižší váhu, na druhou stranu jsou důležitější než samotný text. Klíčová slova využívejte tam, kde je to přirozené, nic násilně neroubujte.

Dnešní suma sumárum

Překvapilo vás, že požadavky robotího vyhledávače i lidského návštěvníka se většinou v podstatě shodují? Ano, budete-li používat přirozenou měrou odkazy jak na svém vlastním webu, tak odkazující na ostatní, budete-li se soustředit na smysluplné, přehledné url a zahrnete do svého copywriterského umění i alternativní popisy obrázků a tvorbu štavnatých nadpisů v souladu s klíčovými slovy… tak se prostě nevyhnete lepším a lepším výsledkům ve vyhledávačích! Gratulujeme.

Jana Eckhardtová

22. 11. 2017

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Využíváte databáze a leady naplno? Malá marketingová Využíváte databáze a leady naplno? - ‚‚Z 1500 návštěvníků webu jsme dostali kontakt na 300 firem, 25 z nich se na web opakovaně vrátilo, takže jsme… přečíst článek
Pište copy a SEO zároveň Dvě mouchy jednou ranou aneb jak trefit copy a SEO zároveň - Co můžete udělat proto, aby vaše texty byly nejen čtivé, ale také čtené? Dopřát jim něco málo (nebo spíš něco… přečíst článek
Ego B2B marketingu je malé, ale roste! - Sledovat trendy je jedna věc, účastnit se jich přímo je věc druhá. V B2B marketingu se pořád nabízí spousta možností,… přečíst článek
Linkbuilding - podoby zpětných odkazů | malá MARKETINGOVÁ Linkbuilding – podoby zpětných odkazů - Vybudovat silný odkazový profil není hračka. Chce to čas, chuť a sem tam i trochu peněz. Odkazy při linkbuildingu mohou… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.