Onpage faktory, epizoda 6, 7, 8 a 9
Odkazování z jedné stránky na druhou pomáhá návštěvníkům při orientaci na webu. Měly by jej vést jak na místo určení, tak jako pověstná Ariadnina nit i hezky zpět z labyrintu domů. Odkazy, kterými je zlatě protkán váš web, označujeme jako interní a mají nižší váhu pro vyhledávač než ty, kterými odkazujete na jiné stránky (externí odkazy). S počtem interních odkazů si zbytečně nelámejte hlavu. Vytvořte jich tolik, kolik je logické pro navigaci čtenáře tam i zpět, nechcete jej přece zamotat a v labyrintu ztratit. S externími odkazy to nepřehánějte, nechcete vypadat jako linkbuildingová farma (stránky, které byly založeny pouze k účelu tvorby zpětných odkazů). Použijte jich prostě tolik, kolik je přirozené. Pokud chcete mít přehled o SEO parametrech na svých i jiných stránkách, nainstalujte si do prohlížeče lištu se SEO parametry.
https://www.seoquake.com/index.html
Dejte si pozor na tzv. mrtvé odkazy odkazující na neexistující stránky. Životnost stránek můžete zkontrolovat prostřednictvím
http://www.brokenlinkcheck.com/broken-links.php http://validator.w3.org/checklink
http://validator.w3.org/checklink
A pokud používáte www.collabim.cz, ten vám vložené zpětné odkazy hlídá a na případnou nefunkčnost upozorní e-mailem.
URL adresy – sláva stručnosti
Dříve vyhledávač kladl váhu na url, ve kterém bylo klíčové slovo, a to zejména v doméně druhého řádu (www.oblekyjaros/obleky-do-tanecnich). Nyní už to tak není, i když určitou pozornost url vyhledávač věnuje pořád. Podstatný význam má zejména pro návštěvníka, jemuž pomáhá při orientaci, takže se snažte o co n-e-j-p-ř-e-h-l-e-d-n-ě-j-š-í, výstižné a krátké url adresy. Jak má vypadat správná adresa stránek a podstránek, kterou vyhledávače kvitují s nadšením?
Alternativní popisky obrázků
Vyhledávače totiž trpí obrázkovou slepotou, nevidí ho, ale umí ho přečíst ze zdrojového kódu. Když mu popíšete, co na obrázku je, bude s touto informací pracovat.
Svatý nadpis H1 a ty další
Zásadně používejte nadpisy, ale i jiné formátování (tučný řez, odrážky…) Usnadňuje to orientaci uživateli i vyhledávači. Zvláštní pozornost věnujte hlavnímu nadpisu označovanému jako H1. Ten by měl obsahovat klíčové slovo v přirozeném toku řeči s důrazem na vyvolání zájmu čtenáře. Ostatní úrovni nadpisů přisuzuje vyhledávač nižší váhu, na druhou stranu jsou důležitější než samotný text. Klíčová slova využívejte tam, kde je to přirozené, nic násilně neroubujte.
Dnešní suma sumárum
Překvapilo vás, že požadavky robotího vyhledávače i lidského návštěvníka se většinou v podstatě shodují? Ano, budete-li používat přirozenou měrou odkazy jak na svém vlastním webu, tak odkazující na ostatní, budete-li se soustředit na smysluplné, přehledné url a zahrnete do svého copywriterského umění i alternativní popisy obrázků a tvorbu štavnatých nadpisů v souladu s klíčovými slovy… tak se prostě nevyhnete lepším a lepším výsledkům ve vyhledávačích! Gratulujeme.