Onpage faktory, epizoda 3, 4 a 5

Staňte se autoritou mezi weby ve svém oboru! Optimalizace pro vyhledávače? Podívejte se, jak neztratit návštěvníka v labyrintu stránek vašeho webu. A zaměříme se na poznání, koho považuje za autoritu vyhledávač. Zkroťte SEO ve svůj prospěch.

Struktura stránek

Vyhledávač stejně jako návštěvník potřebuje vést za ruku, aby se vašimi stránkami pohodlně dostal, kam potřebuje. Teď, tady a hned. Vyhledávač se orientuje dle klíčových slov, tak mu to zjednodušte a pro každé relevantní klíčové slovo vytvořte podstránku. Záměrem návštěvníka zase je dostat se na pár kliků a bez nervů, kam potřebuje, po cestě se neztratit a pokud by se rád vrátil, tak nechť najde jednoduchou zkratku (= na jeden magický klik) na hlavní stranu či do nadřazené kategorie. Struktura webu by tedy měla být natolik přehledná a provázaná vhodnými odkazy, aby se návštěvník hladce dostal, kam potřebuje – a to cca na 3 kliknutí (z hlavní strany do kategorie, do produktů, článků…) Nezatěžujte ho však příliš velkým výběrem, nebo jej na webu tak akorát zamotáte. Představte si sami sebe v obrovském nákupním centru, kde má každý obchod tři vchody i východy. Jednou stranou vejdete a dvěma dalšími můžete vyjít. Za chvíli nebudete vědět, kde se nacházíte, kam jste chtěli dojít a proč. Budete otrávení, frustrovaní a příště půjdete radši jinam – někam, kde mají jasné značení a intuitivní rozmístění vchodů/východů. Na internetu je to stejné a vy přece takhle zbytečně neodeženete své návštěvníky na konkurenční weby!

Autorita a historie stránky

Jak už víte, vyhledávač chce návštěvníkům nabízet ty nejlepší a nejrelevantnější stránky z daného oboru. To je jeho mise. Vnímá weby jako celky a ty největší autority posouvá nahoru. A autoritou jsou pro něj stránky, které:

  • splňují podmínky správné optimalizace,
  • aktualizují svůj obsah,
  • mají kontinuální a zvyšující se návštěvnost po delší období,
  • mají nízkou míru opuštění,
  • svou přehlednou strukturou pomáhají návštěvníkům v orientaci,
  • používají různé formy komunikačních kanálů.

Vyhledávač má rád vytrvalce. Myslíme tím aktivní vytrvalce maratonského ražení. Pořídíte-li si doménu a 5 let na ní nic aktivního neděláte, tak vám její pokročilý věk nijak výrazně nepomůže.

Need for Speed – rychlost a načítání stránek

Ruku na srdce, jak dlouho jste ochotní čekat, než se vám daný obsah zobrazí? Dvě tři vteřiny? V době superrychlého internetu a vražedně velké konkurence už nikdo nečeká na nic! Prostě nakvašeně zvolíte jiný výsledek vyhledávání. Je trestuhodná škoda, když si dáváte s optimalizací svého webu taaakovou práci, ale spolehlivě ji hatí pomalé načítání stránek nebo neustálé výpadky při zobrazení stránek. Vyhledávač ani návštěvník nemají dlouhé načítání stránek rádi. Pokud si tedy při načítání vašich stránek stihnou uvařit kafe, nechte si zkontrolovat zdrojové kódy, velikost obrázků a další grafiku, hosting – zkrátka to vyřeště, jinak vaše optimalizace přijde vniveč

Pokud chcete zkontrolovat rychlost načítání svých stránek, použijte tento nástroj. Vyberte kontinent, zemi, prohlížet a testujte.

http://www.webpagetest.org/

Shrneme si to…

Při tvorbě struktury svého milovaného webu mějte na paměti, že vyhledávač se orientuje dle klíčových slov, ale zákazník hlavně dle vámi mazaně předurčené cesty, která musí být jednoduchá, jednoznačná a s rychlým návratem zpět. Vyhledávač má rád vytrvalce, takže se prostě smiřte se stálým marketingovým úsilím a berte to jako součást denní rutiny. Za nějaký čas vás vyhledávač po zásluze odmění a povýší mezi autority. A autorita je to, co návštěvníci ve světě internetu hledají. Tak ať vás najdou!

Jana Eckhardtová

7. 11. 2017

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Využíváte databáze a leady naplno? Malá marketingová Využíváte databáze a leady naplno? - ‚‚Z 1500 návštěvníků webu jsme dostali kontakt na 300 firem, 25 z nich se na web opakovaně vrátilo, takže jsme… přečíst článek
Pište copy a SEO zároveň Dvě mouchy jednou ranou aneb jak trefit copy a SEO zároveň - Co můžete udělat proto, aby vaše texty byly nejen čtivé, ale také čtené? Dopřát jim něco málo (nebo spíš něco… přečíst článek
Ego B2B marketingu je malé, ale roste! - Sledovat trendy je jedna věc, účastnit se jich přímo je věc druhá. V B2B marketingu se pořád nabízí spousta možností,… přečíst článek
Linkbuilding - podoby zpětných odkazů | malá MARKETINGOVÁ Linkbuilding – podoby zpětných odkazů - Vybudovat silný odkazový profil není hračka. Chce to čas, chuť a sem tam i trochu peněz. Odkazy při linkbuildingu mohou… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.