6x PRO Business Managera
Business Manager (BM) je nástroj pro administraci facebookových stránek a inzertních účtů.
- Přehledná správa více reklamních účtů najednou.
- Jednoduché a jasné přidělení/odebrání přístupů lidí k reklamním účtům a facebookovým stránkám.
- Oddělení osobního a pracovního FB – sice se budete při vstupu přihlašovat pod svým osobním FB profilem, veřejně váš účet ale nikdo nevidí. Můžete ho i jinak pojmenovat. Nic z vašeho osobního profilu se do Business Manageru nepromítne.
- Odbourání propojení osobního profilu od práce. Při práci v BM nejste rušeni přátelskými chaty 😉
- Pro agenturu ideální a přehledná cesta pro správu klientských účtů / pro klienta, vhodné řešení ve formě přidělení přístupů s omezením dle libosti.
- Možnost dělení pixelu mezi BM
- Pokud chcete používat dynamické reklamy, bez BM se neobejdete, potřebujete jej k nahrání feedu.
Některé z uvedených bodů lze vyřešit i jinak. Business Manager je jen jedna z cest. Řekněme, zatím ta nejelegantnější.
Pozor! Jakmile si jednou Business Manager vytvoříte, už nemůžete přejít zpátky.
Ideální stav
1 inzerent / 1 BM. To je ten nejpřehlednější systém pro všechny strany. Nastavte si BM, do něj vložte své stránky, reklamní účty, produktové katalogy a vše co potřebujete. Poté rozdělte přístupy a práva uživatelům. Ať už se jedná o zaměstnance, externisty či agentury. Kdykoliv můžete nastavení změnit.
Založte si svůj Business Manager
Přihlaste se na svůj osobní Facebook účet a klikněte na odkaz business.facebook.com
2 jednoduché kroky k vytvoření účtu v Business Managerovi (BM)
BM máte založený. Teď už zbývá ho „jen“ nakrmit daty. Pojďte do „Nastavení Business Manageru“.
Nastavte si jednotlivé položky
Přidání lidí
Lidé jsou alfou a omegou všeho. Nejprve je přidejte a určete jim role. Po vložení stránek a reklamních účtů jim přidělte položky, tedy práva a přístupy ke stránkám, účtům… .
Přidání stránek a účtů pro reklamu
Vložte do BM všechny stránky, kterým spravujete reklamy. Pokud stránky nejsou vaše, ale klienta, zažádejte o přístup. V žádosti zatrhnete, jaká práva ke stránce požadujete. Vlastníkovi stránky se objeví upozornění s žádostí o schválení přístupu.
Pro přidání účtů pro reklamu platí obdobný postup.
Pozn. Způsob zjištění ID účtu najdete níže v článku.
Přiřazení partnera neboli přístup do BM
Může nastat také situace, kdy partner (zákazník) má svůj BM. V tomto případě přidáme v BM partnera. Podle toho, co chcete spravovat vyberte konkrétní stránku nebo účet pro reklamu, ke kterému chcete „Přiřadit partnera“. Vyberte roli a vygenerujte odkaz, který mu můžete zaslat. Platnost odkazu je 30 dnů.
Informaci o ID svého Business Managera najde partner ve svém URL odkazu po přihlášení do BM nebo v nastavení BM, položka Informace o firmě.
Pokud si s něčím nevíte rady, využijte nápovědu FB. Bývá v tomto případě srozumitelná a dovede vás, kam potřebujete.
Je třeba se od něčeho odpíchnout…
Zvládli jste? Máte založeno a nastaveno k používání? Gratuluji. Možná jste ještě úplně nezkrotili reklamu, ale minimálně v ní teď máte pořádek. To je pro začátek dobré, ne?
A pokud si ještě nejste jisti jak sbírat ty správné kontakty a sledovat, kdo vás „má v hledáčku“, mrkněte na návody a udělejte si v tom jasno.