K snídani napíše článek o trekových holích, na svačinu vyšvihne copy webu výrobce čističek odpadních vod, k obědu pár postů na LinkedIn dodavatele psích granulí a před spaním ještě případovku o monitoringu výrobních dat. Vítejte ve světě copywritera v marketingové agentuře

Na internetu (ne)najdeš vše

Každý dobrý text začíná u dobrého zdroje. To není problém, na internetu dneska najdeme úplně vše, říkáte si možná. Tady si vás dovolím trochu zarazit: spousta toho, co na vás vyhledávače vychrlí, jsou po obsahové stránce slepeniny informací z Wikipedie (v tom trochu lepším případě), v tom horším jsou to fragmenty zkopírované ze stránek s nedohledatelnými prameny a autory. Spolehlivý zdroj zkrátka vypadá jinak.

Nejlepší zdroj informací = klient 

Rešerše internetu je nezbytná, není to ale všechno. Nechcete-li tvořit právě jen zmiňované generické polowikipediové slátaniny s veškerou žádnou přidanou hodnotou, hlavní zdroj informací je pro vás jasný: klient. Pokud jde o majitele nebo jednatele firmy, který zná svůj obor skrz naskrz, má copywriter zčásti vyhráno. Pokud je ještě ochoten věnovat čas a energii tomu, aby se s ní nebo s ním o svoje know how podělil, je to vítězství na plné čáře. Bohužel ale právě majitelé firem bývají ti, kteří nám copywriterům, a tudíž také kvalitním copy obsahům na svých webech a sociálních sítích, hážou klacky pod nohy. 

Texty vycucané z prstu

Situace, kterou by nejspíš všichni copywriteři nazvali jako „velký špatný“ vypadá nějak takto:

Majitel firmy se s vizí zdvojnásobení obratů upíše marketingové agentuře, přislíbí spolupráci a dodávání obsahů. Jenže pak není k zastižení, protože „řeší důležitější věci, než je marketing“. Dohnat ho na online setkání, natož osobní schůzku, je téměř nadlidský úkol. Když už se zadaří, snahy o vytvoření smysluplného obsahu posílá do kytek s tím, že mu „není příjemné se na sítích chlubit“, nebo „o této referenci psát nechci, vyzradili bychom výrobní tajemství“, či snad dokonce „tohle nikoho nezajímá!“.

A copywriterovi, který doslova PRAHNE po plnění webu a sítí obsahem, obsazování klíčových slov a stoupání na přední příčky vyhledávání nezbývá nic jiného, než zagooglit a obsah si takzvaně „vycucat z prstu“. Když se pak jako potrefená husa ozve majitel, který našel v náročném technickém textu faktickou nepřesnost, je dokonáno. Citlivější copywriteři mají chuť si to jít hodit.

Čím složitější téma, tím víc komunikace

To, co odlišuje průměrný obsah od nadprůměrného, je know how, které klient copywriterovi předá. S ním dokážeme i technicky nejnáročnější témata uplácat do pro čtenářsky zajímavé a čtivé a požadavky SEO reflektující formy. Takový text pak bude mít kýžený efekt, a to takový, že slovy jednoho starého dobrého copywriterského klišé, dokáže změnit čtenáře na zákazníky. A to chcete, že ano.

Zasvětit, prosím!

Kvalitní copywriteři jsou všestranní, ale ne všemocní. Slovní zásobu, pravopis a cit pro jazyk máme v malíčku. Chceme jít do hloubky a celé vaše téma toužíme pochopit a pak srozumitelně podat tak, aby textu porozuměl i školák. Bez informací od vás, klientů, se ale neobejdeme. My se umíme správně ptát, vy ale musíte být připravení a otevření odpovídat. Čím dřív se copywriter zorientuje a „nacítí“ váš obor, tím lépe. Ušetříte si tím ohromné množství času, který pak nemusíte věnovat dalším konzultacím a opravám.

Hledáte copywritera, který za to bude stát? Máme pro vás několik rad.

Jana Eckhardtová

16. 8. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie , , ,

marketingový plán ležící na dřevěném stole Marketingový plán nebo rozpočet na komunikaci. Ideální čas se do nich pustit je právě teď - Je totiž dobré mít základní směr, kterým nadcházející rok vyrazíte. Buďte ale flexibilní a nebojte se změn nebo experimentů. Inspirovat… přečíst článek
dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek
AI copywriter AI copywriter jako budoucnost textařiny? Rychlý, přesný, ale… - AI copywriter (chatbot) vám při tvorbě textů může hodně pomoc, ale má své mouchy. Co ještě potřebujete k tomu, aby… přečíst článek
Doplňte váš komunikační mix o direct mail Direct mail není krok zpět. Zkuste ho přimíchat do komunikačního mixu - Osobním dopisům ještě neodzvonilo. Přidejte je do vašeho komunikačního mixu a zkuste zaujmout i ty, kteří upřednostňují starý dobrý papír. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.