„Nestíháte? Delegujte! Nechce se vám to dělat? Delegujte!“ Tahle mantra zní skvěle, ale pokud jste se už někdy pokoušeli delegovat své marketingové aktivity, možná jste narazili na několik překážek. Delegování je často vykreslováno jako kouzelný nástroj, který vám ušetří čas, energii a zlepší výsledky. To všechno je samozřejmě pravda, realita ale může být o něco složitější.

První fáze delegování: volné ruce? Ale kdeže

Když se rozhodnete delegovat marketing, připravte se na to, že první měsíc nebo dva mohou být lehce náročnější. Místo toho, abyste měli více volného času, zjistíte, že ho máte ještě méně. Proč? Protože teprve předáváte otěže – vysvětlujete, učíte a nastavujete procesy. Toto období se může zdát jako očistec, kde se vaše úroveň stresu zvýší, než se začne snižovat.

Vyhráno nemáte ani ve chvíli, kdy místo zaučování nové marketingové posily najmete ostřílenou marketingovou agenturu. Ta sice už přesně ví, co a jak, stejně vám ale v začátcích vezme hodiny času. Profesionály bude zajímat všechno možné: jak jste to dělali dosud, jaké to mělo výsledky, co čekáte od spolupráce, možná budou chtít měnit web, rozhodně budou potřebovat někoho, kdo jim bude předávat informace o dění ve firmě a podklady pro obsah na sítě nebo firemní blog.

Druhá fáze: Od očistce k rovnováze

Našli jste si marketingovou posilu a první, předávací fáze je za vámi? Skvělé, to nejtěžší máte za sebou. Po intenzivním měsíci až dvou nastává klidnější období. Už tolik nevysvětlujete a nepředáváte, ale stále dohlížíte na průběh spolupráce, ladíte komunikaci i vzájemné představy, upravujete detaily a řešíte nejasnosti na obou stranách. Vydržte, hladký průběh už je na dohled!

Třetí fáze: Uvolněte se, přichází výsledky

Po půl roce byste měli začít pociťovat první výsledky. Vy máte volné ruce a marketing konečně nese ovoce. Vaše marketingové aktivity běží, aniž byste na ně museli neustále dohlížet. Ano, stále se po vás chce určité zapojení, ale už se můžete spolehnout, že se věci nezhroutí, pokud na chvíli vypnete. Máte totiž s marketéry plán B. Může to být pověřený kolega nebo podklady připravené na dva měsíce dopředu.

Důvěřuj, ale prověřuj

Delegování marketingu v B2B prostředí není o tom, že úplně přestanete sledovat, co se děje. Naopak, musíte najít rovnováhu mezi tím, jak kontrolovat výsledky a jak nechat svůj tým pracovat samostatně.

Tipy, jak úspěšně delegovat marketing v B2B:

  1. Vyberte správný tým nebo partnera: Pokud delegujete interně, vyberte ty správné lidi. Pokud externě, vyberte spolehlivého marketingového partnera, který rozumí svému i vašemu oboru.
  2. Stanovte jasné cíle a očekávání: Jasně definujte, čeho chcete dosáhnout, a zajistěte, že to váš tým chápe.
  3. Poskytněte potřebné zdroje: Dejte svému týmu přístup ke všem informacím a nástrojům, které potřebují k úspěšnému výkonu.
  4. Pravidelně komunikujte a monitorujte: I když delegujete, nezapomeňte pravidelně kontrolovat postup a dávat zpětnou vazbu.

Konečný výsledek? Výsledky, čas a dobrá nálada

Delegování marketingu není snadné a určitě to není rychlá cesta. Ale pokud vydržíte a projdete všemi fázemi, můžete se těšit na lepší výsledky, více času na strategické nebo jiné záležitosti a nakonec i lepší náladu.

Hledáte agenturu, která vám uvolní ruce?
Ozvěte se třeba hned. Rádi vám pomůžeme!

Jana Eckhardtová

23. 8. 2024

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Po start už to nefunguje. Začněte s moderním B2B marketingem. Digitální B2B marketing: Nezbytnost pro přežití a růst vašeho obchodu - Moderní B2B marketingové strategie transformují váš obchod. Bez nich to dnes už zkrátka nejde. Naučte se, jak na současný a… přečíst článek
Použití LinedIn Sales Navigátor pro B2B marketing Jak na B2B marketing přes LinkedIn: tvorba publika v Sales Navigator - Pořízení LinkedIn Sales Navigator se v B2B marketingu rozhodně vyplatí. Poradíme vám, jak ho využít na maximum. přečíst článek
(Spolu)práce na marketingové strategii se vyplácí Případová studie: funkční marketingová strategie v B2B - Že potřebujete pro B2B marketing konkrétní strategii, to asi víte. Jenže jak na ni? Jak ji sestavit vyhodnotit, poznat, jestli… přečíst článek
Jaké jsou poslední trendy v B2B marketingu? Trpělivost, vytrvalost a hledání cest. Jak má vypadat funkční B2B marketing a jaké jsou trendy? - B2B marketing je možná konzervativnější, to ale neznamená, že nehledá nové cesty. Jak na něj, abyste nechali konkurenci daleko za… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.