Zaostřeno na obsah a databázi

Odskočím si k Davidu Kiršovi a Smartemailingu. A vypůjčím si od něj definici fází e-mailového procesu. Protože je popsal pro mě naprosto srozumitelným jazykem. Protože obsahuje vše podstatné. Protože je na e-mailing machr. I přesto, že zcela zásadně nesouhlasím s jeho nátlakovou metodou budování důvěry a následného prodeje. Ale i  tak ho respektuji. Protože dokážu pochopit, kolik je za tím vším neskutečné práce.

7 fází e-mailingového procesu

  1. Komunikační strategie
  2. Tvorba obsahu
  3. Budování databáze
  4. Tvorba emailu
  5. Rozesílání
  6. Statistiky
  7. Automatizace

1. Komunikační strategie

Kdo sledujete mé návody a články tak jistě víte, že žádný komunikační kanál/nástroj nefunguje samospásně. Kombinace vhodných nástrojů komunikačního mixu a marketingová a komunikační strategie by měla stát nad vším. Tedy i nad e-mailingem.

2. Tvorba obsahu

Budu otravná, ale stejně si znovu připomeneme nákupní proces zákazníka. Ten vás jisto jistě přivede k mnoha nápadům na kreativní obsah:

  • Základním předpokladem úspěšného prodeje je víra a láska k tomu, co děláte.  Vytvořte  produkt či službu, která je vaší srdcovou záležitostí. Milujete ji, využívejte a je logické, že to samé budou chtít i ostatní.
  • Buďte vidět, zaujměte. Dožadujte se pozornosti, kontaktu. Zákazník chce být zastaven. Ohromen. Lapen. Chce vědět.
  • Začněte si povídat. Zjišťujte. Pomáhejte. Dávejte, co můžete. Ukazujte. Prostě si získejte důvěru. Tam, kde je zájem. Zákazník chce věřit.
  • Nabídněte řešení. Jak lze danou potřebu vyřešit. Kdy a kde. Co vše to obnáší. Kdo to vyzkoušel. Proč to děláte vy. Poměr hodnoty a ceny….Zákazník nakoupí.
  • Pokračujte v budování vztahu. Zákazník chce být opečováván. Poté koupí znovu nebo doporučí.

A) Zjistěte, co si zákazník žádá

  • Po vzbuzení pozornosti?
  • Po získání důvěry?
  • Pro rozhodnutí o koupi?
  • Po nákupu?

Je to snad toto?

  • Rady, tipy, návody. Vždy v spojené s vaším produktem.
  • Ukázky, jak TO (váš produkt) funguje. Ochutnávka, vyzkoušení…
  • Tipy, jak TO využít, co nejlépe
  • Příběhy lidí, kterým TO vyřešilo problém
  • Ukázky, jaká je s TÍM švanda nebo, co vám bez TOHO hrozí (kuriozity, návody…)
  • Příběh vaší firmy. Představení lidí, kdo za TÍM stojí a co pro TO dělají
  • Helpdesk pro všechny, kteří s TÍM mají potíže
  • Komu TÍM pomáháte a jak. A mnohé další lákadla
  • Co nabízíte a jak mu tím můžete usnadnit život
  • Nebo něco jiného?

B) Využijte vhodné obsahy

Nechte se inspirovat

  • Články či blog (postupy, návody, úvahy, inspirace…)
  • Případové studie
  • E-booky
  • Katalogy s inspirací
  • Videa s hodnotnou informací, zábavou, šokující, roztomilá, haw to…
  • Obrazky
  • Infografika. Textová informace převedena názorně do obrázku, diagramu, postupu…
  • Audio – zvuková stopa videa, namluvené knihy, e-booky, návody, vysílání…
  • Webináře. Na živo i ze záznamu.
  • Knihy či časopisy
  • Testy či dotazníky
  • Soutěže
  • Slevy a speciální akce
  • Dárky
  • Vzorky. Ochutnávka. První návštěva za polovic. Konzultace zdarma…
  • Věrnostní či spotřebitelské programy
  • Kluby a komunity

C) Vytvořte obsahový plán

  • Jaké téma zvolíte tento měsíc a co ten následující? Co za půl roku? Kdo je bude tvořit?
  • Jaké e-maily se váží k jednotlivému typu komunikace a jaká je frekvence?
  • Pravidelná komunikace (např. jeden e-mail k 12. v měsíci)
  • K jednotlivých webovým formulářům (např. sada e-mailů 1. potvrzení registrace 2. nabídka ke stažení e-booku, pozvánka na blog…3. upoutávka na webinář 4. přihlášení k věrnostnímu programu 5. výzva k prodeji 6. upomínka 7. poprodejní péče….)
  • Jiným obsahům a cílovým skupinám (např. sada e-mailů pro média nebo pro dodavatele nebo..)

3. Budování databáze

Popřemýšlejte, kde všude vaši zákazníci, návštěvníci, odběratelé, dodavatelé zanechali stopu. Posbírejte je a vytvořte první databázi kontaktů:

  • Vizitky
  • E-mailového schránky vás i vašich kolegů
  • Telefony
  • CRM či jiný informační systém
  • Prezenční listiny
  • Webové registrace

Nechte stranou nakupované databáze, které vám z dlouhodobého hlediska stejně nic dobrého nepřinesou a zákon s nimi není kamarád.

Webové formuláře

Vytvořte pro vlastní cestu a získávejte určité % zákazníků online. Vložte na webové stránky formuláře. Všude tam, kde je zajímavá hodnota pro zákazníka

  • Registrace k odběru
  • Stažení „něčeho“ za e-mail
  • Registrace k webináři atp.

Tlačítka

Hláškou „Zde se registrujte k odběru newsletteru“, Objednat….dnes mnoho návštěvníků nezaujmete. Vymyslete něco nápaditějšího. Ptejte se sami sebe:

  • Proč bych na to měl kliknout?
  • Co mi to přinese?
  • Co z toho budu mít?
  • Není text tlačítka zavádějící či dvojsmyslný? Pochopí je návštěvník ihned?

Zde pár pěkných kreativních textů i tlačítek k registraci:

  • „Nechoďte sem na tajňačku. Přidejte se do party“ Petra Větrovská, PPC
  • „Máte právo čerpat copy triky a neříct o tom konkurenci ani ň. Čekám vaši zprávu.“ Otto Bohuš, copywriter
  • „Buďte v obraze“ www.radynacestu.cz
  • „Váš nákupní košík zeje prázdnotou“ zdroj si nevzpomenu

Pro další fáze e-mailingového procesu pokračujte sem.

Jana Eckhardtová

11. 10. 2015

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

E-mailing - Malá marketingová Vytvořte. Rozešlete. Vyhodnoťte e-mailing - Pusťte se do tvorby samotného e-mailu. Zvolte jednoznačný záměr, definujte strukturu a vytvořte šablonu. Promyslete frekvenci e-mailingu a proces automatizuje,… přečíst článek
E-mailing a databáze - Malá marketingová E-mailing versus tučné databáze - Kdo z podnikatelů někdy nepodlehl nutkání koupit rádoby levnou databázi. A výsledek? Nula. Pojďte získat z e-mailingu více než jen… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.