Pro koho? Tvorba cílového publika na Facebooku

Facebook umožňuje vcelku dobré zacílení. Neváhejte a využijte toho.  Vezměte si k ruce e-mailovou či telefonní databázi a nezapomeňte na návštěvníky webu. Při tvorbě vycházejte z definice cílového zákazníka.  Pomozte si segmentací nebo si položte alespoň ty nejnutnější otázky.

  • Klikněte na Správce reklam, který je v levém panelu.
  • Vstupte do položky Okruhy uživatelů

Obr.  Okruhy uživatelů

V pravém horním roku klikněte na tlačítko Vytvořit okruhy uživatelů

Obr.  Tvorba okruhu uživatelů

Můžete volit mezi třemi možnostmi zacílení:

Vlastní okruh uživatelů.  Využijte vlastní databáze e-mailových či telefonních kontaktů. Nebo návštěvníky vašeho webu. Facebook porovná vaše kontakty s FB účty a pokud nalezne shodu uloží jej do vlastního kruhu uživatelů.

Podobný okruh uživatelů. Rozšiřuje vlastní okruh uživatelů a to tím, že nalezne a přiřadí vám 1% lidí z FB, kteří jsou podobní vašemu vlastnímu publiku.

Uložená cílová skupina. Pokud jste si v úvodu definovali jednoznačně cílového zákazníka, můžete tvořit vlastní cílovou skupinu, kterou oslovíte. Můžete cílit dle věku, pohlaví, místa. Podle zájmů uživatele, chování či propojení s určenými stránkami.

Vytvořte si vlastní okruh uživatelů z databáze e-mailových či telefonních čísel

Klikněte na položku  Seznam účastníků. Nahrajte celý soubor kontaktů nebo vložte e-maily či telefonní čísla ručně.  Vlastní publikum si pojmenujte, ať s ním můžete pracovat.

To stejné proveďte  s návštěvníky vašeho webu. Máte možnost vybrat všechny, kdo navštíví váš web nebo zvolit návštěvníky konkrétních stránek.  Podmínkou je vložení pixelového kódu do vašich webových stránek. Neděste se. Facebook vás navede. Buď to zvládnete sami nebo to za vás udělá váš správce stránek. Viz. obrázek níže.

Obr. Tvorba okruhu (e-mail, tel.)

Obr.  Pixelový kód

Vlastní publika jste hravě zvládli. Pojďte popostrčit FB k tvorbě publika podobného vašemu  vlastnímu

A to k okruhu e-mailového publika, návštěvníků webu nebo FB stránky.

Klikněte v pravém roku na tlačítko Vytvořit okruh uživatelů a zvolte položku Podobný okruh uživatelů.

Obr.  Podobný okruh uživatelů

Teď se pusťte do tvorby vlastní cílové skupiny.  

Klikněte v pravém roku na tlačítko Vytvořit okruh uživatelů, zvolte položku Uložená cílová skupina a směle do toho. Obrázek vám napoví.

Obr.  Vlastní cílová skupina

A máte hotovo!

Mrkněte se na možnosti reklamy a nezapomeňte to všechno změřit. Pokud stále tápete při tvorbě cílů a tvorbě příspěvků vraťte se sem.

Jana Eckhardtová

19. 5. 2015

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Má ještě smysl chodit s placenou reklamou na Facebook? Má! - Je pravda pravdoucí, že Facebook se ubírá vpřed mílovými kroky. Proto jsem se vrhla po hlavě do školení od Honzy… přečíst článek
Návod na vtipný příspěvek a příklady, kdy se (nám) to povedlo - Rádi se bavíte? Drtivá většina lidí taky. Proto se nejspíš “zarazí” u příspěvku, který je rozesměje. Je radno být vtipný… přečíst článek
V módu Facebookového kódu | malá MARKETINGOVÁ V módu Facebookového kódu - Chcete vědět o návštěvnících svých stránek maximum. Dejte jim sledovací zařízení - Facebook pixel. Implementujte si kód do stránky a… přečíst článek
Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události | malá MARKETINGOVÁ Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události - Pokud jste doposud nepoužívali Facebook pixel, tak si jej rychle opatřete. Zjistíte tak mnoho nového o návštěvnících webu, ale i… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.