Bez peněz na Facebook nelez

Dobrou zprávou je, že reklama na FB je levná a poskytuje dobré zacílení. To neznamená, že byste ji měli využívat bezhlavě. Bez určení cíle, který jste si předsevzali. Bez zaměření na uživatele, pro které jste důležití.

FB nabízí hned několik forem reklamy:

  • Kliknutí na web. Patří mezi nejčastější. Podporuje návštěvnost daného webu či stránky.
  • Propagace stránky. Získávání fanoušků.
  • Propagace příspěvku. Patří mezi nejvyužívanější. Podporuje vyšší zásah příspěvku. Předpokladem je skvělý obsah a můžete očekávat více lajků, sdílení či komentářů.
  • Konverze konkrétní akce. Prodej, registrace, stažení atp.
  • Mezi minoritně využívané formy reklamy patří zvýšení zájmu o událost, podpora využití nabídky, zhlédnutí videa a stažení aplikace.

Než se pustíte do tvorby reklamy. Nezapomínejte, že reklama na FB má svá pravidla. Pokud jsou vaším artiklem alkohol, cigarety, rozkoš či jiná kontroverzní témata, nezapomeňte mrknout do pravidel reklamy.

Tvorba reklamy

Pojďme vyzkoušet, jak reklamu nastavit. Například při  propagaci příspěvku. Pokud jste zvládli nastavit cílová publika, nyní to bude hračka.

Předpokládejme, že máte pro uživatele stránky přichystanou parádičku v podobě článku, návodu, videa, e-booku nebo něčeho podobného, o čem si myslíte, že mu náramně usnadní život. Chcete jej přimět k přečtení, k zamyšlení, k registraci, k lajku….

  • Vytvořte příspěvek (odkaz, obrázek, video, nadpis, text, výzva do pranice…).
  • Zvolte účel vaší kampaně. V našem případě položku Propagace příspěvku.
  • Vyberte FB stránku, kde bude příspěvek zobrazován.
  • Zvolte podporu stávajícího příspěvku.

Obr.  Propagace příspěvku

Obr. Výběr cílového publik

  • Nastavte rozpočet a trvání kampaně. Volte buď fixní částku, kterou hodláte maximálně utratit za jeden den.  Nebo navolte dlouhodobý rozpočet, tzn. celkovou částku, kterou hodláte do celé kampaně investovat.
  • Zvolte způsob účtování. Můžete platit za počet zobrazení, za kliknutí nebo za zájem o příspěvek (což v našem případě ponecháme).

Obr. Nastavení rozpočtu

  • Zkontrolujte náhled reklamy. Vyberte umístění reklamního sdělení. Poté klikněte na tlačítko Objednat. Jestli to děláte poprvé,  budete vyzvání k platbě. Můžete zaplatit klasickou kreditní kartou nebo využít služby PayPal. Platby se vám strhávají zpětně.

Obr.  Umístění reklamy

  • Nyní se přepněte do Správce reklam (levý panel FB). Položka Kampaně. A vyberte příspěvek, pro který jste vytvořili reklamní kampaň. Zde můžete sledovat, zda je vaše kampaň aktivní, kolik jste utratili, jaký je dosah příspěvku, zájem o příspěvek atp…

Obr.  Reklama reporty

Podívejte se na to, jak měřit výsledky. Jak zacílit na zákazníky, kteří vás zajímají a pro které jste důležití.  Pokud stále tápete při tvorbě cílů a tvorbě příspěvků vraťte se sem.

Jana Eckhardtová

21. 6. 2015

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Má ještě smysl chodit s placenou reklamou na Facebook? Má! - Je pravda pravdoucí, že Facebook se ubírá vpřed mílovými kroky. Proto jsem se vrhla po hlavě do školení od Honzy… přečíst článek
Návod na vtipný příspěvek a příklady, kdy se (nám) to povedlo - Rádi se bavíte? Drtivá většina lidí taky. Proto se nejspíš “zarazí” u příspěvku, který je rozesměje. Je radno být vtipný… přečíst článek
V módu Facebookového kódu | malá MARKETINGOVÁ V módu Facebookového kódu - Chcete vědět o návštěvnících svých stránek maximum. Dejte jim sledovací zařízení - Facebook pixel. Implementujte si kód do stránky a… přečíst článek
Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události | malá MARKETINGOVÁ Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události - Pokud jste doposud nepoužívali Facebook pixel, tak si jej rychle opatřete. Zjistíte tak mnoho nového o návštěvnících webu, ale i… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.