Bez peněz na Facebook nelez
Dobrou zprávou je, že reklama na FB je levná a poskytuje dobré zacílení. To neznamená, že byste ji měli využívat bezhlavě. Bez určení cíle, který jste si předsevzali. Bez zaměření na uživatele, pro které jste důležití.
FB nabízí hned několik forem reklamy:
- Kliknutí na web. Patří mezi nejčastější. Podporuje návštěvnost daného webu či stránky.
- Propagace stránky. Získávání fanoušků.
- Propagace příspěvku. Patří mezi nejvyužívanější. Podporuje vyšší zásah příspěvku. Předpokladem je skvělý obsah a můžete očekávat více lajků, sdílení či komentářů.
- Konverze konkrétní akce. Prodej, registrace, stažení atp.
- Mezi minoritně využívané formy reklamy patří zvýšení zájmu o událost, podpora využití nabídky, zhlédnutí videa a stažení aplikace.
Než se pustíte do tvorby reklamy. Nezapomínejte, že reklama na FB má svá pravidla. Pokud jsou vaším artiklem alkohol, cigarety, rozkoš či jiná kontroverzní témata, nezapomeňte mrknout do pravidel reklamy.
Tvorba reklamy
Pojďme vyzkoušet, jak reklamu nastavit. Například při propagaci příspěvku. Pokud jste zvládli nastavit cílová publika, nyní to bude hračka.
Předpokládejme, že máte pro uživatele stránky přichystanou parádičku v podobě článku, návodu, videa, e-booku nebo něčeho podobného, o čem si myslíte, že mu náramně usnadní život. Chcete jej přimět k přečtení, k zamyšlení, k registraci, k lajku….
- Vytvořte příspěvek (odkaz, obrázek, video, nadpis, text, výzva do pranice…).
- Zvolte účel vaší kampaně. V našem případě položku Propagace příspěvku.
- Vyberte FB stránku, kde bude příspěvek zobrazován.
- Zvolte podporu stávajícího příspěvku.
Obr. Propagace příspěvku
- Vytvořte cílovou skupinu uživatelů, kterým se má váš příspěvek zobrazovat. Definujte svoji vlastní nebo využijte vytvořená publika z minulé kapitoly.
Obr. Výběr cílového publik
- Nastavte rozpočet a trvání kampaně. Volte buď fixní částku, kterou hodláte maximálně utratit za jeden den. Nebo navolte dlouhodobý rozpočet, tzn. celkovou částku, kterou hodláte do celé kampaně investovat.
- Zvolte způsob účtování. Můžete platit za počet zobrazení, za kliknutí nebo za zájem o příspěvek (což v našem případě ponecháme).
Obr. Nastavení rozpočtu
- Zkontrolujte náhled reklamy. Vyberte umístění reklamního sdělení. Poté klikněte na tlačítko Objednat. Jestli to děláte poprvé, budete vyzvání k platbě. Můžete zaplatit klasickou kreditní kartou nebo využít služby PayPal. Platby se vám strhávají zpětně.
Obr. Umístění reklamy
- Nyní se přepněte do Správce reklam (levý panel FB). Položka Kampaně. A vyberte příspěvek, pro který jste vytvořili reklamní kampaň. Zde můžete sledovat, zda je vaše kampaň aktivní, kolik jste utratili, jaký je dosah příspěvku, zájem o příspěvek atp…
Obr. Reklama reporty
Podívejte se na to, jak měřit výsledky. Jak zacílit na zákazníky, kteří vás zajímají a pro které jste důležití. Pokud stále tápete při tvorbě cílů a tvorbě příspěvků vraťte se sem.