V módu Facebookového kódu

Kdo má informace, vyhrává. Nebuďte proto pozadu a získejte informace o tom, kdo navštívil vaše stránky, jaké zboží zakoupil, zda se zaregistroval, jak dlouho na stránce pobyl či na jaké tlačítko “klikl”. Díky implementaci Facebookového pixelu a správnému nastavení událostí zacilte na správné publikum a optimalizujte své kampaně.

Zjednodušeně řečneno, díky Facebookovému pixelu oslovíte ty správné lidi, zvýšíte objem prodejů a vše zvládnete změřit.

Co je to FB pixel ve zkratce

Je to javascriptový kód, který se vkládá do vaší www stránky. Umožní vám měřit, optimalizovat a nastavovat okruhy uživatelů pro vaše reklamní kampaně na Facebooku. Skládá se ze dvou částí, základního kódu pixelu a kódu události.

Vytvořte si FB pixel

Jděte do Správce reklam nebo Business Managera. Zvolte pixely.

Instalace FB kódu

Máte 2 možnosti vložení. Buď vložíte do stránky samotný FB pixel kód nebo značku, vygenerovanou Správcem značek (Google Tag Managerem, pomocníkem pro správu kódů). Ve stránce pak místo více kódů máte jeden. Výhodou Správce značek je rychlejší načítání stránky, lepší přehlednost a jednodušší správa.

Vložení kódu do stránek

Požádejte programátora, aby umístil Facebookový pixel mezi tagy <head> a </head>. Pokud tam už máte vložený nějaký jiný kód (Google Adword, Google Analytics, Sklik a další), vložte FB pixel pod tyto kódy.

Zkontrolujte, zda vše funguje, jak má:

  • přidejte si do lišty prohlížeče Pixel Helper a sledujte funkčnost vlastního FB pixelu. Nebo se mrkněte, jak si stojí váš konkurent 😉

  • nebo prověřte správné nastavení pixelu v Google Tag Manageru.

Vyberte ten správný kód

Díky instalaci pixelu můžete sledovat akce, ke kterým na vašem webu dojde. Základní pixel kód vám řekne, kdo navštívil vaše stránky (rsp. stránky, na kterých máte umístěný FB pixel kód).

Sledujte více

Pro měření konkrétních akcí na webu využijte Facebook kód události, který vložíte do měřené stránky. Událost je aktivita nebo akce (konverze), kterou uživatel provede na vašich stránkách. Na výběr máte z devíti standardních událostí nebo si můžete vytvořit konverze vlastní.

Akce na webu Kód standardní události
Zobrazení obsahu fbq(‚track‘, ‚ViewContent‘);
Vyhledávání fbq(‚track‘, ‚Search‘);
Přidání do košíku fbq(‚track‘, ‚AddToCart‘);
Přidání na seznam přání fbq(‚track‘, ‚AddToWishlist‘);
Přechod k zaplacení nákupu fbq(‚track‘, ‚InitiateCheckout‘);
Přidání platebních údajů fbq(‚track‘, ‚AddPaymentInfo‘);
Provedení nákupu fbq(‚track‘, ‚Purchase‘, {value: ‚0.00‘, currency: ‚USD‘});
Potenciální zákazníci fbq(‚track‘, ‚Lead‘);
Dokončení registrace fbq(‚track‘, ‚CompleteRegistration‘);

Ukázka vzhledu kódu se standardní událostí

  1. Původní kód vašeho webu. Právě sem, mezi tagy <head> a </head>, vloží programátor kód FB pixelu.
  2. Takto (obr. níže) vypadá základní kód pixelu (pouze ID pixelu bude vaše vlastní číslo)
  3. Kód standardní události je nutné vložit do každé stránky, kterou chcete sledovat. Například děkovací stránka, dokončení registrace apod.) Tip pro vás : Vytvořte si logický trychtýř událostí. Bude pro vás jednodušší zachytit zákazníka, který opustil nákupní proces v konkrétní fázi a zacílit na něj remarketingem.

Vlastní konverze

Nevyhovují vám standardní události? Chcete sledovat na svém webu něco jiného? Vytvořte si vlastní konverze. Maximální počet konverzí na jeden účet je 40. Je však možné odstranit staré/nepoužívané a vytvořit si nové.

Vlastní konverze nastavíte ve správci reklam.

Vytvořte novou konverzi

Definujte si vlastní konverzi dle klíčových slov, navštívené url či standardní události. Následně vyberte kategorii, která nejlépe odpovídá vaší konverzi. Optimalizujete tak doručování reklamy pro konverzi, kterou vytváříte.

Pojmenujte vlastní konverzi, přidejte popis a hodnotu konverze. A je to. Od této chvíle měříte návratnost svých prostředků vynaložených na reklamu. 🙂

Optimalizujte své kampaně na konverze

  1. Přejděte do Správce reklam.
  2. Vytvořte Novou kampaň.
  3. Vyberte účel Konverze.
  4. Vyberte konverzi nebo událost, na kterou chcete optimalizovat.
  5. Vytvořte kampaň jak jste zvyklí.
  6. Na úrovni sady reklamy si jako možnost „Optimalizace pro doručování reklamy“ vyberte Konverze.
  7. Hotovo? Pak zbývá jen objednat.

Stejným způsobem lze zadat reklamu v Power Editoru. Sledovat všechny události pak můžete v reportech reklam.

Už máte dost informací, abyste zasáhli svého zákazníka? Nebo vám stále uniká? Zaměřte se na měření, upravte rozpočet, určete si dobrou cílovku a ulovte je dobrým obsahem.

Jana Eckhardtová

24. 6. 2017

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Má ještě smysl chodit s placenou reklamou na Facebook? Má! - Je pravda pravdoucí, že Facebook se ubírá vpřed mílovými kroky. Proto jsem se vrhla po hlavě do školení od Honzy… přečíst článek
Návod na vtipný příspěvek a příklady, kdy se (nám) to povedlo - Rádi se bavíte? Drtivá většina lidí taky. Proto se nejspíš “zarazí” u příspěvku, který je rozesměje. Je radno být vtipný… přečíst článek
Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události | malá MARKETINGOVÁ Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události - Pokud jste doposud nepoužívali Facebook pixel, tak si jej rychle opatřete. Zjistíte tak mnoho nového o návštěvnících webu, ale i… přečíst článek
Facebook Okruhy uživatelů pro fajnšmekry | malá MARKETINGOVÁ Okruhy uživatelů pro fajnšmekry - To, že Facebook umožňuje výborné zacílení, už víte. Možná vám ale unikly některé novinky či vychytávky, které vám umožní se… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.