Nejlepší síť pro B2B? Nepochybně LinkedIn. Užitečný je už v základní, neplacené verzi, jakmile ale zjistíte, co umí placené varianty (a naučíte se s tím pracovat), už se nebudete chtít vracet. Jedním z klíčových prvků úspěšného využití této platformy je totiž efektivní tvorba sítě. Nemusíte si totiž připojovat každého (a ani byste neměli), zásadní jsou relevantní kontakty. A právě na výběr cílových publik je skvělý placený Sales Navigator. Je to vlastně interní CRM, které je napojené na váš osobní profil. Tento nástroj vám umožní přesně zacílit na potenciální zákazníky a budovat tak svou síť kontaktů strategicky a efektivně. Poradíme vám, jak na to, pěkně krok za krokem.

Cena není z nejnižších. Verzi Core pořídíte za téměř sto dolarů na měsíc, Advanced za cca 150 dolarů měsíčně. O něco výhodnější je roční předplatné. K němu ale přistupte až poté, co si ověříte, že jde skutečně o řešení pro vás.

Základní kroky k definici cílového zákazníka

Než se pustíte do oslovování a komunikace přes LinkedIn, měli byste vědět, s kým vlastně chcete mluvit. Prvním a nejdůležitějším krokem je zkrátka znalost a definice vašeho cílového zákazníka. V Sales Navigator (Core i Advanced) to znamená vytvoření persony, což je podrobný profil ideálního zákazníka, na kterého chcete cílit.

Filtrace a tvorba publika v Sales Navigator

Sales Navigator Core (SNC) a Advanced (SNA)

Použijte následující filtry:

  • Lead filters:
    • Ruční nastavení filtrů jako lokalita, velikost společnosti, obor a pracovní pozice.
    • Workflow: Vyberte potřebnou personu a doplňte příslušné filtry, jako jsou obory a velikost společnosti, které v nastavení persony nenajdete.
    • Buyer Intent (View your profile recently): Ručně zúžte výběr dle lokality, velikosti společnosti, oboru a pracovní pozice.
    • Recommended Leads: Automaticky generované seznamy na základě vaší minulé aktivity a záměrů kupujícího. Můžete tak získat až 100 nových potenciálních kontaktů týdně, přičemž efektivnost využití těchto kontaktů může dosáhnout až 30 %.
  • Account filters:
    • Filtrace dle obratu, země centrály, oboru a velikosti společnosti.
    • Poté zvolte „View current employees“ a vytvořte Lead filter ručně (lokalita, velikost společnosti, obor, pracovní pozice).

Pokročilé možnosti s Sales Navigator Advanced (SNA)

Pokud si připlatíte za dražší, ale pokročilejší verzi Sales Navigátor Advanced neboli SNA, otevřou se vám další možnosti:

  • Lead filters – Buyer intent – Account has buyer intent:
    • Filtrujte osoby, které interagovaly s vaším profilem, firemním profilem, posty nebo reklamou. Nabízenou skupinu si můžete ručně zúžit dle svých preferencí (lokalita, velikost společnosti, obor, pracovní pozice).
  • Accounts:
    • Nahrajte databázi až 1000 společností, na které cílíte. Poté zvolte „View current employees“ a vytvořte Lead filter ručně (lokalita, velikost společnosti, obor, pracovní pozice).
  • Account filters – Spotlights – Buyer intent:
    • Filtrujte společnosti s vysokou či střední mírou zájmu a propojte se se zaměstnanci těchto firem.
  • Accounts – Discover new accounts:
    • Filtrování dle společnosti s vysokou či střední mírou zájmu ve spojení se zaměstnanci na LinkedInu.

Důležité tipy na závěr

  • Personalizace je klíčová: Přestože Sales Navigator poskytuje výkonné nástroje, nezapomínejte na osobní přístup. Personalizované zprávy a relevantní obsah jsou základem úspěšného B2B marketingu.
  • Nepodlehněte studeným akvizicím: Ačkoliv Sales Navigator usnadňuje vyhledávání nových kontaktů, nespoléhejte pouze na studené akvizice. Zaměřte se na budování dlouhodobých vztahů a poskytování hodnoty vašim potenciálním zákazníkům.

Sales Navigator je skvělý nástroj, který vám pomůže efektivně budovat síť kontaktů na LinkedIn. Správné nastavení a filtrace vám umožní přesně zacílit na vaše ideální zákazníky a dosáhnout tak lepších výsledků v B2B marketingu.

Chtěli byste Sales Navigator používat, ale nemáte prostor na práci s ním?

Ozvěte se nám, něco vymyslíme.

Jana Eckhardtová

26. 7. 2024

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie ,

Delegování B2B marketingu není jednoduché Delegování marketingu v B2B: Jak na to, abyste měli čas i výsledky - Už je toho na vás moc? B2B marketing nemusí být jen na vás. Delegujte a uvolněte si ruce i pro… přečíst článek
Po start už to nefunguje. Začněte s moderním B2B marketingem. Digitální B2B marketing: Nezbytnost pro přežití a růst vašeho obchodu - Moderní B2B marketingové strategie transformují váš obchod. Bez nich to dnes už zkrátka nejde. Naučte se, jak na současný a… přečíst článek
(Spolu)práce na marketingové strategii se vyplácí Případová studie: funkční marketingová strategie v B2B - Že potřebujete pro B2B marketing konkrétní strategii, to asi víte. Jenže jak na ni? Jak ji sestavit vyhodnotit, poznat, jestli… přečíst článek
Jaké jsou poslední trendy v B2B marketingu? Trpělivost, vytrvalost a hledání cest. Jak má vypadat funkční B2B marketing a jaké jsou trendy? - B2B marketing je možná konzervativnější, to ale neznamená, že nehledá nové cesty. Jak na něj, abyste nechali konkurenci daleko za… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.