Co marketingová agentura, to jiné řešení
„Jak mám, kruci, vybrat marketingovou agenturu, když mi v každé řeknou něco jiného?‘‘ posteskl si před časem jeden majitel. Už dva měsíce se morduje s výběrem. Obrátil se na devět agentur. Sedm z nich jeho firmě nabídlo podobná řešení s různými rozpočty. Dvě další (a mezi nimi byla i naše Malá marketingová) nabídlo něco úplně jiného. Všechny agentury by daly ruku do ohně za to, že právě jejich návrh je ten nejlepší. „Tak co s tím mám teď dělat?‘‘ dodal majitel otráveně.
Pro pořádek: majitel je z ranku B2B firem. Orientuje se na výrobní segment. Na první fázi, na půl roku, má rozpočet 300 000 korun. Má responzivní verzi webu bez SEO náležitostí.
Řešení ála e-shop
Sedm agentur navrhlo víceméně e-shopová řešení:
- Desítky tisíc měsíčně na PPC reklamy a bannery třetích stran (Novinky, Aha!, Blesk…).
- Bannerové reklamy na LinkedIn za 10 tisíc měsíčně (při naprosto mizerném CTR a zcela absurdní ceně jednoho prokliku).
- Obsah na sociálních sítích (LinkedIn a Facebook).
- Tvorba nového webu asi za 100 tisíc korun.
Rozpočet na půl roku 300 tisíc? Zahučel by za tři měsíce.
Řešení ve jménu public relations
Další, náturou spíše PR agentura, uvažovala víc racionálně:
- PPC reklamy navrhli jako doplněk, vyhledávanost v tomto oboru nebude ve výši desetitisíců.
- Organiku nebrali na lehkou váhu, proto doporučili změny na webu zhruba za 50 tisíc.
- Zaměřili se na prezentaci v odborných médiích. Dost si za ně připlatíte, ale lze předpokládat, že se obsah dostane ke správným lidem
Rozpočet se rozptýlil na více měsíců, nicméně zpětná vazba a monitoring byly navrženy mizerně.
Malé marketingové řešení
My jsme vsadili na klasický komunikační mix osvědčený pro B2B:
- Cílení na LinkedIn funguje, obrátíme se na lidi, kterým máme co nabídnout (výrobní ředitele, technické ředitele…), s využitím databází a leadů.
- Vytěžování obchodních kontaktů, v rámci připojených na LinkedInu: posty, články, reference, case studies, pozvánky na webináře, živé akce, veletrhy…
- Organika je v B2B nejlevnější nástroj a jakmile se začne rozvíjet web, přijdou časem i oportunity.
- PPC jako doplněk – v segmentu je relevantních vyhledávaných výrazů pár tisíc za měsíc, takže ho rozhodně využijeme (nicméně zřejmě nebudou hlavním zdrojem poptávek), u vybraných třetích stran možná použijeme bannery – jsme na 3 až 5 000 korun měsíčně.
- Web je teď pro výrobní sféru naprosto dostačující, lehce ho poupravíme, nastavíme základní SEO, nový bude, až si na sebe vydělá.
Toliko k řešení za nás. Tak, a teď babo raď.
Jak se můžou řešení navrhovaná marketingovými agenturami tolik lišit?!
Co si má vybrat člověk, který marketingu nerozumí (a proto se obrací na marketingovou agenturu), nemá s ním žádnou zkušenost (protože ji očekává od agentury) a nemá se na koho obrátit pro radu (protože mu v každé agentuře řeknou něco jiného)?
Vůbec se nedivíme klientově rozladěnosti, beznaději a znechucení. Přitom by stačilo vcelku málo (a teď apelujeme na vás, marketingové agentury): ‚‚Pardon, my v B2B nejedeme. Obraťte se na někoho jiného.‘‘ Poptávající by se klidně znovu mohl obrátit na devět agentur, dočkal by se devíti různých návrhů řešení, jenže ty by se vzájemně lišily jenom kosmeticky, ne diametrálně.
Zajímá vás online marketing pro B2B firmy? Nebo potřebujete rozjet svůj e-shop? Moc dobře víme, že marketingové řešení je potřeba vám ušít na míru a mluví za nás spousta referencí.
Domluvte si s námi konzultaci třeba hned dnes.