Možná jste to už zažili na vlastní kůži. Zaujal vás e-book s tipy na řešení výzvy, které právě čelíte. Byl úplně zdarma. Stačilo jen vyplnit e-mail. A možná pár dalších drobností. To je přesně způsob, jak funguje Lead Generation. Generování lidí (leadů), kteří už nějakým způsobem projevili zájem o váš produkt nebo třeba službu. Lead Generation může být silný nástroj. Ale jen jako součást promyšleného B2B marketingového mixu.
Na schůzkách se nás občas zeptáte, zda děláme kromě B2B marketingu i Lead Generation. Moc té otázce nerozumíme. „Jiná agentura tvrdí, že je nutné dělat pouze Lead Generation,” říká klient. A my už víme, o co běží. Jde o hru s pojmy.
B2B marketing vám musí získat nové zákazníky. Sbírání leadů nestačí
Lead Generation zahrnuje různé taktiky a strategie. Může jít o nabízení bezplatných e-booků, ale třeba i organizování webinářů. Cílem je vzbudit zájem a získat kontaktní informace od lidí, kteří by v budoucnu mohli být vašimi zákazníky nebo klienty.
Na druhé straně, B2B marketing je širší pojem, který zahrnuje všechny aspekty marketingu zaměřeného na budoucí byznysové partnery. Nejde jen o generování leadů, ale tak o budování značky, vztahů s klienty, vytváření kvalitního obsahu.
Zapojte to nejlepší z Lead Generation do vašeho B2B mixu. Neuděláte chybu
Bez efektivní strategie pro generování leadů se tak vaše snahy v B2B marketingu setkají s omezeným úspěchem. A naopak, pouhé jejich generování bez celkové marketingové strategie vás pravděpodobně k platícím zákazníkům nepřivede.
Klíčem k úspěchu je sloučení obou těchto prvků do jednotného přístupu. Vytváření kvalitního obsahu přitáhne správné potenciální zákazníky. Efektivní využívání sociálních médií a online marketingu vám pomůže oslovit cílové publikum. A nezapomeňte ani na rozvoj vztahů s potenciálními klienty skrze cílené e-maily nebo i osobní kontakt a networking.
Když se vrátíme k příkladu z úvodu: po týdnu od stažení e-booku vám pravděpodobně přijde přesně cílený e-mail s dalšími tipy, jak si poradit s vaším problémem. Odkaz na blog, kde najdete vše v ještě větším detailu. A vy už autory e-booku znáte. Berete je třeba jako autority v oboru. Jste k nim blíž, než kdybyste třeba jen viděli jejich reklamu nebo kdyby vás oslovili naslepo.
Cíl zůstává stejný. Získat a udržet spokojené zákazníky
Takže ano, děláme „i“ Lead Generation, ale v rámci širšího B2B marketingového plánu. Náš přístup spočívá v jasné a srozumitelné komunikaci. Věříme, že tak lépe porozumíte, jak vám naše služby pomohou a přinesou skutečnou hodnotu.
Jde o to pochopit, že bez ohledu na to, jak co nazýváme, cíl zůstává stejný: získávat a udržovat spokojené zákazníky.
A s tím vám dokážeme poradit.
Napište nám klidně hned.
Image by Freepik