Pro první zpětné odkazy nechoďte světa kraj

Projděte si seznam zákazníků a zvažte, zda je možné vložit odkaz na jejich stránky. Další možností jsou vaši dodavatelé, tvůrci webu, grafici, copywriteři, markeťáci, účetní firmy, právníci, školitelé… Ti všichni mohou být pěkným základem vaší odkazové sítě.

Obvolejte je a nabídněte jim spolupráci. Připravte si nějaké ty švestičky ze zahrádky – zpětný odkaz (linkbuilding) výměnou za zvýhodněné služby bonus či dárek. Možností je spousta.

Došly vám nápady na linkbuilding? Inspirujte se u konkurence

Pokud už vás nenapadá nikdo, kdo by měl přímý vztah k vašemu podnikání a mohl by mít zájem na vložení odkazu, prozkoumejte síť konkurence. Dělají to všichni – nejde o opisování, ale o inspiraci.

Pro analýzu zpětných odkazů konkurence můžete využít hned několik nástrojů. V bezplatné verzi vám toho už moc nesdělí, takže pokud se hodláte analýze zpětných odkazů věnovat, doporučuji si přístup zaplatit.

Zde jsou odkazy na nejpoužívanější:

Vytvořte si seznam zpětných odkazů konkurence (dle domény, protože záleží na počtu domén, nikoliv jen počtu zpětných odkazů). Poté odkazy analyzujte a zjistěte, zda se nemohou hodit i vám.

Analyzovat odkazový profil konkurence je časově náročnější. Analyzujete-li více konkurentů a jejich zpětné odkazy zkombinujete, časem konkurenty předběhnete díky lepší síti zpětných odkazů.

Linkbuilding, když máte co nabídnout

Obsah je král, ať žije král. Lenoši to uslyší neradi, ale nejlepší a zaručenou cestou k získání srdcí zákazníků je kvalitní obsah. Guláš extra třída taky neuklohníte z hovězího jak podešev. Tvorba kvalitního obsahu je zároveň tou nejlepší (dlouhodobou) taktikou, kterak získat dobré pozice ve vyhledávačích.

Copyscape.com – hlídejte si unikátnost svého obsahu! Díky tomuto nástroji zjistíte, kdo na vás parazituje a kopíruje váš text. I vy si dejte pozor a nepodlehněte pokušení vytvořit web slepený z cizích textů. Vyhledávač na to přijde a čeká vás penalizace. Protože krást se nemá, že.

Vezměte do ruky analýzu klíčových slov a hurá do práce. Zamyslete se, co lidé chtějí slyšet, co je pálí, co řeší v souvislosti s vaším produktem/službou? Začněte tvořit zajímavý obsah. Myslete na správné použití klíčových slov i prolinkování.

V první desítce, sláva!

Připravte se na to, že to nebude za den, týden ani měsíc. Pokud ale budete svůj web pravidelně krmit kvalitním obsahem – který bude přínosem pro čtenáře – spadnou vám časem do kapsy přední pozice ve vyhledávačích. Gratulujeme.

Linkbuilding – hledání webů pro spolupráci

Jakpak najít weby pro spolupráci

  • Nemáte Collabim? Využijte Sitefinder.
  • Ručně/stručně – běžte do vyhledávače a postupně zadávejte slovní spojení související s vaším podnikáním – projděte si nalezené stránky, vypište si je do excelu.
  • Využijte katalogy stránek. Zde jsou weby často zařazeny velmi přehledně do kategorií či témat. Vhodné jsou například odkazy.seznam.cz či najisto.centrum.cz, nebo firmy.cz. Obsahují však přehršel komerčního záznamu, do kterého často nebudete schopni vložit zpětný odkaz.

Ať už použijete placený Collabim, nebo budete vyhledávat pomocí vyhledávačů či katalogů, výsledkem je seznam možných domén, které chcete oslovit. Další otázkou je: Máte jim co nabídnout za umístění odkazu? No jo, něco za něco…

Co může zaujmout?

  • Nabídka zajímavého obsahu – článek, novinka… něco, co by jejich čtenářům/zákazníkům mohlo rozzářit oči.
  • Obsah, který doplňuje téma, které se na webu řeší – guestblogging.
  • Prodáváte prací prášky, pochutiny, kosmetiku… prostě cokoliv, co se dá vyzkoušet? Dohodněte se na zaslání vzorku na vyzkoušení. Poté se domluvte, že ho zmíní v nějakém článku či recenzi.
  • Vytvořte zajímavý benefit – našlapaný e-book (zcela zdarma), slevu pro čtenáře, kupon… prostě něco nabídněte. Značka exkluzivně. Lidi to mají rádi. A vy zas máte rádi lidi, že.
  • Affiliate program – provize pro web, který návštěvníka zprostředkuje.
  • Prostě si to zaplaťte.

Vždy se snažte se na to podívat očima protistrany. Co je pro ně zajímavé, sexy, výhodné.

Těší mě, je nám ctí…

Než někomu budete volat a žádat ho o vložení odkazu, seznamte se s ním. Čtěte jeho texty, komentujte na jeho sociálních sítích, koukněte se, s kým a jak komunikuje. Teprve poté se na něj obraťte se svou neodolatelnou “nabídkou”.

Collabim, sláva mu

Od loňského podzimu je nástroj Collabim placenou záležitostí. Přestože za něj nyní utratíte 450 Kč za měsíc, vsadím boty, že jeho pořízení se vyplatí. Můžete sledovat až 5 webů (i více dle volby tarifu), monitorovat pozice ve vyhledávačích (a to jak vaše, tak i konkurence), analyzovat svůj web, najít relevantní stránky pro linkbuilding a tak dále a tak dále. Navíc vše je průběžně sledováno, takže již žádná “zastaralá” data. Šup a na klik zjistíte, zda vaše SEO strategie směřuje k vytyčenému cíli.

Poznámka k použití nástroje Site Finder. Pro jeho správnou funkci musíte zadat dostatek klíčových slov do systému. Systém pak spolehlivě vyhledá všechny, kdo se zobrazují na vysokých pozicích ve výsledcích vyhledávání. Weby pak seřadí dle relevance. Máte možnost zvolit pouze nekomerční weby, magazíny či diskuze. U nich je vyšší šance na umístění zpětného odkazu.

Jana Eckhardtová

27. 3. 2018

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Využíváte databáze a leady naplno? Malá marketingová Využíváte databáze a leady naplno? - ‚‚Z 1500 návštěvníků webu jsme dostali kontakt na 300 firem, 25 z nich se na web opakovaně vrátilo, takže jsme… přečíst článek
Pište copy a SEO zároveň Dvě mouchy jednou ranou aneb jak trefit copy a SEO zároveň - Co můžete udělat proto, aby vaše texty byly nejen čtivé, ale také čtené? Dopřát jim něco málo (nebo spíš něco… přečíst článek
Ego B2B marketingu je malé, ale roste! - Sledovat trendy je jedna věc, účastnit se jich přímo je věc druhá. V B2B marketingu se pořád nabízí spousta možností,… přečíst článek
Linkbuilding - podoby zpětných odkazů | malá MARKETINGOVÁ Linkbuilding – podoby zpětných odkazů - Vybudovat silný odkazový profil není hračka. Chce to čas, chuť a sem tam i trochu peněz. Odkazy při linkbuildingu mohou… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.