Pro první zpětné odkazy nechoďte světa kraj
Projděte si seznam zákazníků a zvažte, zda je možné vložit odkaz na jejich stránky. Další možností jsou vaši dodavatelé, tvůrci webu, grafici, copywriteři, markeťáci, účetní firmy, právníci, školitelé… Ti všichni mohou být pěkným základem vaší odkazové sítě.
Obvolejte je a nabídněte jim spolupráci. Připravte si nějaké ty švestičky ze zahrádky – zpětný odkaz (linkbuilding) výměnou za zvýhodněné služby bonus či dárek. Možností je spousta.
Došly vám nápady na linkbuilding? Inspirujte se u konkurence
Pokud už vás nenapadá nikdo, kdo by měl přímý vztah k vašemu podnikání a mohl by mít zájem na vložení odkazu, prozkoumejte síť konkurence. Dělají to všichni – nejde o opisování, ale o inspiraci.
Pro analýzu zpětných odkazů konkurence můžete využít hned několik nástrojů. V bezplatné verzi vám toho už moc nesdělí, takže pokud se hodláte analýze zpětných odkazů věnovat, doporučuji si přístup zaplatit.
Zde jsou odkazy na nejpoužívanější:
Vytvořte si seznam zpětných odkazů konkurence (dle domény, protože záleží na počtu domén, nikoliv jen počtu zpětných odkazů). Poté odkazy analyzujte a zjistěte, zda se nemohou hodit i vám.
Analyzovat odkazový profil konkurence je časově náročnější. Analyzujete-li více konkurentů a jejich zpětné odkazy zkombinujete, časem konkurenty předběhnete díky lepší síti zpětných odkazů.
Linkbuilding, když máte co nabídnout
Obsah je král, ať žije král. Lenoši to uslyší neradi, ale nejlepší a zaručenou cestou k získání srdcí zákazníků je kvalitní obsah. Guláš extra třída taky neuklohníte z hovězího jak podešev. Tvorba kvalitního obsahu je zároveň tou nejlepší (dlouhodobou) taktikou, kterak získat dobré pozice ve vyhledávačích.
Copyscape.com – hlídejte si unikátnost svého obsahu! Díky tomuto nástroji zjistíte, kdo na vás parazituje a kopíruje váš text. I vy si dejte pozor a nepodlehněte pokušení vytvořit web slepený z cizích textů. Vyhledávač na to přijde a čeká vás penalizace. Protože krást se nemá, že.
Vezměte do ruky analýzu klíčových slov a hurá do práce. Zamyslete se, co lidé chtějí slyšet, co je pálí, co řeší v souvislosti s vaším produktem/službou? Začněte tvořit zajímavý obsah. Myslete na správné použití klíčových slov i prolinkování.
V první desítce, sláva!
Připravte se na to, že to nebude za den, týden ani měsíc. Pokud ale budete svůj web pravidelně krmit kvalitním obsahem – který bude přínosem pro čtenáře – spadnou vám časem do kapsy přední pozice ve vyhledávačích. Gratulujeme.
Linkbuilding – hledání webů pro spolupráci
Jakpak najít weby pro spolupráci
- Nemáte Collabim? Využijte Sitefinder.
- Ručně/stručně – běžte do vyhledávače a postupně zadávejte slovní spojení související s vaším podnikáním – projděte si nalezené stránky, vypište si je do excelu.
- Využijte katalogy stránek. Zde jsou weby často zařazeny velmi přehledně do kategorií či témat. Vhodné jsou například odkazy.seznam.cz či najisto.centrum.cz, nebo firmy.cz. Obsahují však přehršel komerčního záznamu, do kterého často nebudete schopni vložit zpětný odkaz.
Ať už použijete placený Collabim, nebo budete vyhledávat pomocí vyhledávačů či katalogů, výsledkem je seznam možných domén, které chcete oslovit. Další otázkou je: Máte jim co nabídnout za umístění odkazu? No jo, něco za něco…
Co může zaujmout?
- Nabídka zajímavého obsahu – článek, novinka… něco, co by jejich čtenářům/zákazníkům mohlo rozzářit oči.
- Obsah, který doplňuje téma, které se na webu řeší – guestblogging.
- Prodáváte prací prášky, pochutiny, kosmetiku… prostě cokoliv, co se dá vyzkoušet? Dohodněte se na zaslání vzorku na vyzkoušení. Poté se domluvte, že ho zmíní v nějakém článku či recenzi.
- Vytvořte zajímavý benefit – našlapaný e-book (zcela zdarma), slevu pro čtenáře, kupon… prostě něco nabídněte. Značka exkluzivně. Lidi to mají rádi. A vy zas máte rádi lidi, že.
- Affiliate program – provize pro web, který návštěvníka zprostředkuje.
- Prostě si to zaplaťte.
Vždy se snažte se na to podívat očima protistrany. Co je pro ně zajímavé, sexy, výhodné.
Těší mě, je nám ctí…
Než někomu budete volat a žádat ho o vložení odkazu, seznamte se s ním. Čtěte jeho texty, komentujte na jeho sociálních sítích, koukněte se, s kým a jak komunikuje. Teprve poté se na něj obraťte se svou neodolatelnou “nabídkou”.
Collabim, sláva mu
Od loňského podzimu je nástroj Collabim placenou záležitostí. Přestože za něj nyní utratíte 450 Kč za měsíc, vsadím boty, že jeho pořízení se vyplatí. Můžete sledovat až 5 webů (i více dle volby tarifu), monitorovat pozice ve vyhledávačích (a to jak vaše, tak i konkurence), analyzovat svůj web, najít relevantní stránky pro linkbuilding a tak dále a tak dále. Navíc vše je průběžně sledováno, takže již žádná “zastaralá” data. Šup a na klik zjistíte, zda vaše SEO strategie směřuje k vytyčenému cíli.
Poznámka k použití nástroje Site Finder. Pro jeho správnou funkci musíte zadat dostatek klíčových slov do systému. Systém pak spolehlivě vyhledá všechny, kdo se zobrazují na vysokých pozicích ve výsledcích vyhledávání. Weby pak seřadí dle relevance. Máte možnost zvolit pouze nekomerční weby, magazíny či diskuze. U nich je vyšší šance na umístění zpětného odkazu.