Vizuál, v němž se snoubí informační hodnota tvrdých dat s estetickou funkcí moderní grafiky.
Zdá se vám předchozí věta přehnaně knižně formulovaná?
Koukejte se přestat mračit a probuďte v sobě poetu!
Říct, že infografika publikuje informace v přehledné grafické podobě, je sice pravdivé, ale nezáživné. Obě formulace říkají totéž, ale ta první vznešeněji. Suchých definic bylo až až.
Po infografice je nejlepší sáhnout v momentě, kdy potřebujete předat čtenáři různé statistiky a další tabulkové údaje, takové ty typické trýznivě nudné věci, které člověka uspí dřív, než je dorazí do konce.
Marketingový bůh byl naštěstí milosrdný a stvořil… ano, infografiku. O té se tu celou dobu bavíme.
Namátkově mě napadají případy, kdy…
Coby obchodník se solárními panely použijete nějaké ty rodinné domky, sluníčko a pár bankovek a na číslech ukážete skeptikům, kolik ušetřili se solárními panely jinde a jak by mohli peněžence ulevit oni.
Vás jako lokálního zahradníka neskutečně dopaluje, že soused nenakupuje květiny pro manželku u vás, ale nosí jí růže z dovozu. Co uděláte? Nebudete naštvaní na souseda. Alespoň ne dlouho. Raději jej trochu vzděláte. Pomocí infografiky s mapou, kde červeně vyznačíte Keňu a tu šílenou vzdálenost, kterou odtud musí růže letadlem urazit.
Přidáte tvrdá čísla o ekologické stopě jedné takové růže. Dodáte, že ta neekologická růže ke všemu ještě nic nevydrží a brzo zvadne, protože jí nesvědčí cesta v chladícím boxu.
A tak dále…
Jak je vidět na výše uvedeném, do infografiky se dá při troše dobré vůle vložit téměř cokoliv. S šikovným a dobře naloženým grafikem navíc můžete vytvořit vtipnou obrázkovočíselnou koláž, která vašim potenciálním zákazníkům utkví v paměti. A k zakázce nakročeno bude.