SEO

Zkratka z anglického Search Engine Optimization, což lze volně přeložit jako optimalizace pro vyhledávače. Optimalizovat obsah od začátku a průběžně (případně zoptimalizovat obsah zpětně) se vyplácí proto, protože čím více mají vyhledáváče váš web “rády”, tím více návštěvníků na stránky zavítá a tím více potenciálních klientů získáváte. Obecně lze říct, že pokud publikujete pravidelně kvalitní a optimalizovaný obsah, zvyšujete tím pro vyhledávače svoji atraktivitu a dostáváte se na přední pozice v neplacené části výsledků internetového vyhledávání. To je obzvláště cenné, pokud nabízíte produkt, který má kromě vás jen pár lidí nebo dokonce nikdo. Tehdy jsou pro vás klíčová slova, linkbuilding a další náležitosti SEO stěžejní. Zvyšujete svoji šanci “být nalezeni” a pokud vše děláte správně, tak obvykle nalezeni také jste. 

Naopak pokud podnikáte třeba s oblečením, těžko můžete obstát ve vyhledávacím boji s giganty jako třeba Zalando, ABOUT YOU nebo Glami. Takové společnosti mají armádu SEO specialistů, kteří jim dnes a denně optimalizují každičký výrobek. V organickém vyhledávání je nemůžete porazit. Pokud tedy nemáte armádu mecenášů, což asi nemáte. 

Rozhodně tím nechci říct, že pro vás SEO nemá smysl. Pokud se pohybujete v konkurenční oblasti (já si třeba občas říkám, že marketing dělají asi už úplně všichni ;-)), vyplatí se vám aktivity z oblasti výkonnostního marketingu. Třeba PPC