Affiliate marketingu se také říká partnerský nebo provizní marketing. Stojí na provázanosti internetových stránek, kde jedna strana propaguje to, co druhá strana nabízí. Typickým příkladem affiliate marketingu je spolupráce s lidmi, kteří si dobře vedou na blogu, YouTube nebo některé sociální síti. Pokud šikovně, nápaditě a s trochou vtipu napíší článek/natočí video/zveřejní post s reklamou na některý produkt, prodejci obvykle stoupnou tržby. Zvlášť pokud má některý takzvaný influencer kolem pár desítek tisíc sledovatelů. Velmi obvyklý je tento typ marketingu na sociální síti Instagram.
Jak se to liší od obvyklé reklamy, kde všemožné řasenky, zahradní sekačky, mobilní operátory, sportovní vybavení a bankovní účty propagují herci, zpěváci a sportovci?
Tváře značek obvykle dostávají za svoji službu jednorázovou sumu. Oproti tomu partneři v affiliate marketingu dostávají procenta z každé tržby. Proto provizní marketing.
Až příště zahlédnete video, ve kterém se blogerka maže zázračnou pleťovou maskou, jako důkaz působivosti masky dodá fotky před a po a na závěr vám slíbí desetiprocentní slevu při uvedení následujícího kódu, budete vědět, že se jedná o affiliate marketing. Příspěvky influencerů mají takový dopad, že se prodejcům vyplácí jak sleva, tak podělení se o procenta z prodeje.