Jde o tu část společnosti, na kterou cílí prodejce s určitým produktem nebo službou. Znalost svého cílové skupiny, identifikace jejích tužeb a potřeb je alfou a omegou efektivního marketingu.
Ať už nabízíte cokoliv, je potřeba svoji cílovou skupinu zaujmout, vzbudit důvěru, vytvořit pocit “jsem jeden z vás” a “tuto věc opravdu ale opravdu potřebujete”. A samozřejmě přimět k akci – nákupu – a ideálně navnadit zákazníka, aby své nadšení šířil na všechny světové strany. O tom, jak toho dosáhnout, si povíme jindy. Sdělit, co všechno musí mít správný marketing, je totiž běh na dlouhou trať. A naučit se ho správně dělat, to je ultramaraton. Pokud je taková škola nad vaše síly, zkrátka se obraťte na někoho, kdo tomu rozumí.
Třeba na nás, už to nějaký ten pátek děláme 🙂
Zpět k cílové skupině.
Je nezbytné jí rozumět, abyste mohli prodávat. Už jste možná slyšeli, že prodat se dá opravdu komukoliv cokoliv, jen musíte vědět, na kterou strunu zabrnkat.
Je to tak.
Bohužel, bohudík – to záleží na úhlu pohledu.
Na svoji “cílovku” zkrátka pamatujte. A snažte se ji pochopit. Když budete mít alespoň hrubou představu o tom, kdo jsou vaši potenciální zákazníci, dost možná vytvoříte promyšlenější produkt. Nebo přijdete s lepší službou. Kdoví.