Customer lifetime value je metrika, kterou využíváme proto, abychom se dozvěděli, jakou hodnotu má pro nás zákazník, který se vrací a nakupuje opakovaně.
Služby jako marketing jsou typickým příkladem. Měsíčně nasypu do vlastní reklamy několik tisíc. A to přitom třeba několik měsíců v řadě nenavážu žádnou novou spolupráci. Avšak vzhledem k tomu, že máme u nás v Malé takovou příjemnou tradici, že s námi klienti zůstávají dlouhodobě – v řádu let – vyplatí se mi vlastní marketing nepoddimenzovávat.
CLV má také smysl v případě některých e-shopů. Tedy těch, kde se bavíme o spotřebním zboží. Samozřejmě, pračku si kupujete párkrát za život a investovat do toho, aby si jeden a ten sám člověk u nás koupil pračku v rozmezí pár dnů znovu, to asi nedává smysl. Ale třeba šampon nebo uhlí do grilu potřebujete několikrát do roka a zde už se dá uvažovat o tom, že investice do dlouhodobého obchodního vztahu B2C má smysl.