CTR z anglického click through rate se do češtiny překládá jako míra prokliku. Jedná se o poměr mezi počtem prokliků na reklamu a počtem zobrazení reklamy. Takový ukazatel její účinnosti.
Míru prokliku vlastní reklamy zjistíte tak, že počet prokliků vydělíte počtem zobrazení a následně vynásobíte stovkou. Míra prokliku se totiž uvádí v procentech.
Co do míry proklikovosti, šampionkami bývají PPC reklamy, které mívají proklikovost i kolem dvaceti procent. S dobře namířenou PPC reklamou dostanete i pětinu uživatelů tam, kde je chcete mít. A to už je poměrně slušná hodnota.
Na druhé straně, ne každý produkt lze s PPC propagovat. S jiným reklamním formátem možná míra prokliku nebude tak úplně dechberoucí, ale i v marketingu občas znamená, že méně je někdy více. Nepotřebujete, aby se přes superlákavý vizuál na vaši stránku za každou cenu “prokliklo” oněch 20 % uživatelů, kteří ji zase rychle opustí a ještě vás to bude zbytečně stát peníze. Může jich být polovina, třetina, pětina nebo klidně 1 %, hlavně když to budou ti, kteří produkt či službu opravdu potřebují.