Odražme se od jeho táty – marketingu. Stále platí, že se jedná o proces, jehož cílem je předpovídat, poznávat, ovlivňovat (to především) a uspokojit potřeby zákazníka. Prostě prodat a vydělat. A event marketing je marketing spjatý s jakousi událostí, prožitkem, zážitkem – jak to jen chceme překládat. V podstatě jde o to vyvolat v zákazníkovi silný prožitek, který povede k tomu, že nakoupí, co po něm chcete.
Častým příkladem jsou třeba různé beaty show, kde si ženy mohou na vlastní kůži – doslova – vyzkoušet různé kosmetické přípravky, nechat pleť všemožně vyšetřit, ošetřit, nalíčit, doporučit přípravky sobě na míru spolu s odborným výkladem toho, jak se o pleť starat. Vzhledem k tomu, že takových show je jako máku, nejspíš tento tip event marketingu funguje.
Odborník na event marketing dokáže naplánovat a zařídit událost tak, že vezme v úvahu všemožné prodejní aspekty včetně těch psychologických a z akce vytěží maximum. Já takový odborník nejsem, tudíž si na něho ani nebudu hrát, ale vím, že to jde a funguje. Pro nic za nic event marketing samostatnou kapitolou marketingu není.