Právě teď jste účastni boření jednoho velkého mýtu. Marketing nerovná se reklama.
Mylnému častému přesvědčení nejednou za profesní život čelil nejeden marketér.
Reklama je neopomenutelnou součástí marketingu. O tom žádná. Marketing je ale složitý proces, během kterého se snaží marketéři zjistit, jaké jsou potřeby zákazníka (v určité míře se je snaží také předvídat a ovlivňovat) a jak tyto potřeby uspokojit.
Jak a komu to prodat?
Tuhle otázku si kladou všichni marketéři všech zemí bez rozdílu.
Morálně založení marketéři si navíc položí otázku, co budou prodávat. Možná se teď smějete, možná vám etika a marketing přijdou jako dvě neslučitelné oblasti. Věřte nebo ne, i marketing se dá dělat podle nejlepšího vědomí a svědomí. Nejeden výjimečný nápad nebo produkt by zapadl prachem, kdyby se ho nechopil šikovný marketér a neověnčil ho výjimečným marketingem. Možná je to pro vás nutné zlo, ale znát potřeby a touhy své cílové skupiny je nutnost, pokud chcete prodávat a vydělávat. A za znalost svojí cílovky vděčíte… ano, marketingu.