Newsletter

Newsletter je elektronický zpravodaj. Informuje o novinkách (nebo by alespoň měl, od toho ta část “news”), o slevách, buduje jméno, značku a tak trochu i důvěryhodnost – když máte v archivu pár čísel newsletteru, znamená to, že už se nějakou dobu na trhu pohybujete. 

Z těchto důvodů může být newsletter i dobrý marketingový nástroj. Zdůrazňuji: může. 

Na jiné stránce tohoto marketingového slovníku stojí slova: 

“Nikdy a v žádném případě neposílejte direct mail, pokud v něm mezi řádky dokážete říct nanejvýš sice u nás chcípl pes, nového nemáme absolutně nic a náš katalog je stejný jako byl za cara Klacka, ale někdo říkal, že když na začátku mailu hezky oslovíme jménem, odpustíte nám, že vás zase otravujeme, ačkoliv nemáme co říct.”  

S newsletterem je to totéž jako s direct mailem, takže jsem si citací sebe sama ušetřila čas. A chci ho ušetřit i vám. Pokud nemáte newsletterem co říct, neposílejte ho. Podívejte se na něj tím nejkritičtějším okem, jaké jen umíte nahodit, zeptejte se sami sebe, zda byste takový newsletter chtěli odebírat a číst. Chtěli? 

Fajn, věřím vám. Jestli váš newsletter stojí za čtení, je to jedna dobrá news. Ještě vylaďte přihlašovací formuli. Znovu se na ni podívejte kritickým okem. Přihlásili byste se k odběru newsletteru, pokud by vás k tomu nabádalo sdělení přihlásit k odběru newsletteru? Asi ne. 

Máte pár vteřin na to, abyste strhli návštěvníkovu pozornost. Formulace u přihlašovacího formuláře musí mít styl, šmrnc, nápad, šťávu. Odpovězte uživateli na to, co z toho bude mít, když bude váš newsletter dostává. Jaké výhody získá. Pokud dojde k závěru, že váš newsletteru není to pravé ořechové, k odběru se nepřihlásí. Ale to nevadí. Nestane se vůbec nic. Protože by se nejspíš nestalo vůbec nic ani tehdy, pokud by newsletter odebíral.