Říká vám něco SEO, optimalizace pro vyhledávače? On-page faktory jsou její součástí. Označujeme tak faktory spjaté s kódem stránky, s obsahem stránky s jejím umístěním na webu.
On-page faktory, pokud jsou chyceny za správný konec, příznivě ovlivňují hodnocení stránky vyhledávači. Jak známo, čím víc “rád” vás vyhledávač má, tím šťastnější bude vaše pozice ve výsledcích vyhledávání.
A na co se tedy bere vyhledávač zřetel?
- Meta description aneb popisek stránky s krátkou informací o obsahu. Věta, která vystihuje, o co tu jde.
- Nadpis nejvyšší a nadpis druhé úrovně v HTML kódu s označením H1 a H2, který by stůj co stůj měl kód obsahovat. A ideálně i nějaké klíčové slovo.
- Alternativní popis obrázku. Vyhledávač pochopitelně nepozná, co na něm je. Pokud přidáváte k textům obrázky, dejte si tu práci a obrázek popište. Vyplatí se vám to.
- Zvýraznění textu. Když ho vyhledávač zaznamená u některé relevantní formulace, zpozorní. “Aha, to je to, co uživatel hledá.”
- Klíčová slova, klíčová slova a zase ta klíčová slova. Nejen v titulku, nejen v popisku, měla by být obsažena i v textech na stránce.
- V jednoduchosti je krása. Na to pamatujte při tvorbě url. Čím jasnější, jednodušší a přehlednější, tím lepší.