Myslíte si, že telemarketing má něco společného s televizí? Jste vedle. Stejně jako kdysi já.
S legendou teleshoppingu Horstem Fuchsem, jeho naušnicí, geniálními množstevními slevami typu Když zavoláte do pěti minut, nedostanete jeden nůž, dostanete hned deset nožů za cenu jednoho nože a mrkev na krájení k tomu, kuchyňskými roboty, co měnily betonové kostky v prášek a škrabkami na naprosto všechno tentokrát nemáme co do činění.
Telemarketing získává, buduje a udržuje vztah se zákazníkem prostřednictvím telefonních hovorů. Podobně jako direct mail, cílí na jednoho konkrétního zákazníka. Hovory v malém měřítku si firmy obvykle zajišťují samy, je za ně zodpovědný některý zaměstnanec. Jsou to třeba telefonicky poskytované informace o produktu, o jeho doručení, o aktuálních akcích nebo slevách, u zvlášť věrných zákazníků třeba gratulace k narozeninám. A tak dále.
Pokud společnost potřebuje oslovit obrovské množství lidí, využívá obvykle subdodavatele, specialistu na obchodní hovory. To jsou ty slavné telefonáty z call center, při kterých vám operátor nabízí nejrůznější produkty nebo služby. Znají zde různé druhy hovorů. Názvy se liší podle toho, jestli má hovor za cíl zákazníka uvítat, prohloubit vztah, získat, případně získat zpátky. Poslední dva zmíněné jsou asi nejčastější. Všichni jsme je zažili, všichni je nemáme rádi.
Pamatujete si na svůj nejbizarnější hovor z call centra? Mně už třeba jednou nabízela operátorka použité holící strojky, které jiní zákazníci vrátili s tím, že s nimi nejsou spokojeni. Ne, opravdu jsem na tu “neodolatelnou” nabídku nekývla.