Občas se to stane – uděláte patřičné kroky, čekáte výsledky, ale ty se nedostavují. Pokud jde o obchod, často to pocítíte na tržbách. Následuje naštvání, rozhořčení a hledání viníka. Může za to váš marketingový konzultant? Nefunkční tým? A co když jste to vy sami?
Kdo si počká, ten se dočká. Nebo ne?
Co vkládáte, to se vám vrací. Může to znít jako klišé, ale výsledky mluví samy za sebe. V marketingu rozhodně. A jinde beztak taky.
Nejde dát jen trochu a na oplátku dostat hodně. Když na začátku investujete pár stovek, maximálně nižší tisíce, neutratíte sice moc (zdánlivě, i drobné peníze se dokážou nasčítat překvapivě rychle), výsledek se nicméně bude rovnat nule. To platí o investicích do reklam, zboží i zaměstnanců. V tomhle případě pořekadlo „za málo peněz hodně muziky“ platí jen zřídka.
Možná není problém v penězích, třeba je kámen úrazu jinde – jak jste na tom s trpělivostí? Když po pár týdnech spolupráce s agenturou, která nesplnila vaše (nereálná) očekávání, shodíte veškerou dosavadní práci ze stolu a začnete jinde a znovu, putuje výsledek rovnou do záporných čísel. Na mou duši, unáhlená rozhodnutí ruku v ruce s nedostatkem trpělivosti představují tu nejméně účinnou a zároveň nejdražší formu marketingové propagace. Úspěch nikde, jen náklady.
Už vás to někdy potkalo? Místo osočování agentur a marketingových konzultantů se raději zastavte, dopřejte si nádech a výdech. A pak si to všechno projděte ještě jednou.
Když nevíte, co chcete, nevíme to ani my
Co vlastně chcete? A myslím tím, co opravdu chcete. Vy sami. Ne co se obecně žádá.
Proberte to s nejužším vedením / se společníky / sami se sebou. A nechte rozhodnutí uzrát. Vyplatí se to. Trendy v marketingové propagaci a vůbec v marketingu se mění a ne všechny se hodí pro každého. Nenuťte se do ničeho, co je vám proti srsti, a stanovte si reálné požadavky.
Potom si položte otázku: „Mám všechno, co k dosažení svých cílů potřebuji?“ Na mysli mám teď lidi, kteří vás tam můžou dovést. Pokud je nemáte, poohlédněte se po profi agentuře.
Jak se hledá agentura nebo marketingový konzultant
- Porovnejte nabídky. Nikdy nedávejte na první dojem, požadujte reálné výstupy. Čísla, čísla a zase čísla. A také berte ohled na úroveň a přehlednost komunikace, protože s agenturou budete v kontaktu pravidelně.
- K-O-M-U-N-I-K-U-J-T-E. Účastněte se návrhů, dodávejte podklady, buďte slyšet. Vy jste nositelé myšlenky, vy víte první poslední, marketéři to umí ‚„jen“ přetavit do správné prodejní formy.
- Počítejte s tím, že si na výsledky budete muset počkat. Nijak dramaticky dlouho, ale minimálně dva až tři měsíce určitě.
- V-Y-T-R-V-E-J-T-E. Přimlouvám se za všechny marketingové agentury, jejichž práce má hlavu, patu a smysl. Pokud se má totéž odrazit ve vašem podnikání, potřebujeme čas. Za týden zázraky neumíme. Nikdo z nás.
Pokud tohle všechno splníte, úspěch se dostaví. Fakt jo. Bez ohledu na to, jaké turbulence jsou teď „tam venku“. V každé krizi je příležitost. Je na vás, jestli po ní sáhnete.
Myslíte, že bychom si rozuměli?
Domluvte si s námi konzultaci třeba hned dnes.