Možná si pod telemarketingem představíte jen otravné telefonické nabídky věcí nebo služeb, o které nemáte zájem. Už dávno to tak nemusí být. Naopak. Poslouží jako dobrá součást B2B marketingového mixu. V posledních měsících jsme se ho proto rozhodli prozkoumat na vlastní kůži. Výsledek předčil naše očekávání.
Společnost, kterou jsme si k našemu testu vybrali, s námi podrobně celý proces prošla. Od výběru relevantních cílových klientů a až po konkrétní scénáře rozhovorů.
Dali jsme si záležet s výběrem cílové skupiny i autenticitu rozhovorů. A vyplatilo se to
Jako marketingová agentura samozřejmě nechceme naše potencionální zákazníky odradit. Dali jsme si opravdu záležet, abychom mířili na lidi, kteří mají ve svých firmách naši agendu na starosti.
Důkladně jsme také prošli scénáře rozhovorů. Chtěli jsme, aby byly co nejvíce autentické. Zaměstnanci telemarketingové agentury se nakonec stali naši téměř opravdoví obchodní asistenti. Jejich úkolem bylo sjednat co nejvíce relevantních schůzek. Práce se scénářem, call skriptem s databází a kalendářem se fakt vyplatila.
Byli jsme nadšení. Každý sedmý telefonát se proměnil v obchodní schůzku
A výsledek? Úspěšnost našich „asistentů“ při sjednávaní schůzek se pohybuje kolem 15 %. To považujeme za velmi dobrý začátek.
Na první navolaná setkání jsme s kolegyní přišly s lehkou nedůvěrou. Ta nás ale opustila během prvních pěti minut. Potkaly jsem se na nich totiž s dobře připravenými partnery, kteří přesně věděli, o čem se s nimi budeme bavit.
Měli jasnou představu o tom, co po nás chtějí a jak jim můžeme pomoci. Žádné otrávené obličeje a „tak to vyklopte, mám na vás 30 minut”.
5 věcí, na které si při výběru telemarketingové agentury dát pozor
Profesionální přístup
Dbejte na to, aby lidé, kteří za vás v telefonech mluví, byli zdvořilí a efektivně komunikovali s vašimi potencionálními zákazníky.
Kvalitní databáze klientů
Telemarketingová agentura by měla mít aktuální a relevantní databázi potenciálních klientů, která odpovídá profilu vašeho cílového trhu.
Personalizovaná strategie
Vyžadujte schopnost přizpůsobit kampaň specifickým potřebám vašeho podnikání. Od segmentace trhu přes personalizované scénáře hovorů až po specifické cílení.
Transparentnost a zpětná vazba
Dobrá telemarketingová firma by měla poskytovat pravidelné zprávy o výkonu kampaně, včetně míry úspěšnosti hovorů, zpětné vazby od zákazníků a dalších relevantních metrik. My jsme měli přístup i k záznamu každého telefonátu.
Dodržování právních předpisů
Je důležité, aby firma dodržovala všechny příslušné zákony a předpisy týkající se telemarketingu, včetně ochrany osobních údajů a pravidel proti nevyžádanému telemarketingu. Jde totiž o reputaci vaší firmy.
Zatím jsme ve třetině našeho experimentu. Z několika jednání se už rýsují návrhy spolupráce na marketingových strategiích. Dáváme si vzájemně další „úkoly“ a těšíme se na další kola rozhovorů. Naše prvotní nedůvěra k telemarketingu je pryč.
Na první pohled se totiž může zdát, že je telemarketing zastaralý nástroj. V dobrých rukou se ale promění v důležitou součást B2B marketingové strategie. Přesvědčili jsme se, že už není o neosobních hovorech, ale hledání nový otevřených partnerů, kteří vědí, co od nás můžou očekávat. Bylo to inspirativní.
Do konce naší telemarketingové kampaně zbývá ještě pár týdnů. Sledujte náš blog, určitě napíšeme, jak to nakonec dopadlo.
Nebo zavolejte rovnou hned!
A probereme to osobně.