/VZORY KE STAŽENÍ/ Prosincový chaos pomalu odeznívá. A pokud jste to nestihli na konci minulého roku, je teď ten nejlepší čas se na chvíli zastavit a začít plánovat. Přelom roku je u nás neodmyslitelně spojený se sestavováním publikačního a marketingového plánu, sepisováním nápadů pro další rozvoj a plánováním rozpočtu na komunikaci a marketing.
My tyhle aktivity milujeme. Je to takové malování ideálního průběhu přicházejícího roku a cílů, kam se chceme za dvanáct měsíců dostat. Vyplní se naše očekávání na chlup přesně nebo je výsledky ještě předčí? Popravdě, spíš ne.
Rok může přinést nečekané změny. Přizpůsobte jim i marketingový plán
Dvanáct měsíců je totiž opravdu dlouhá doba. Bylo by tak naivní se domnívat, že vývoj trhu zůstane konzistentní celý rok. Vlastně jsme to nikdy nezažili. Proto je dobré mít na mysli, že marketing a jeho plány fungují spíš jako záchytné body na cestě. Ta je dlážděná testováním, přesouváním, optimalizací, opouštěním nefunkčního a hledáním nového.
Marketing je tak spíš, jak my říkáme, „zkušenostní“ disciplína. Uplatní se v ní je ten, kdo je flexibilní. Toho taky čeká sladká odměna.
Do nového roku vám tedy přejeme:
- dostatek času na výpočet potenciálu trhu
- správný odhad při plánování obchodních a marketingových cílů
- kreativní prostředí při tvorbě publikačního plánu
- lehkou ruku při plánováním aktivit s dostatečným prostorem pro změny
- otevřenou mysl a chuť zkoušet a testovat nové možnosti
- vytrvalost a dávku urputnosti
Kde brát inspiraci? Podívejte se třeba na naše šablony
Jestliže jste dočetli až sem, je jasné, že vás téma „plánování marketingu“ zajímá. Inspiraci a užitečné návody samozřejmě najdete na našem webu. Je zde vzor prodejní stránky, media plánu nebo e-kniha o obchodování na Linkedinu. Při dávání vašich marketingových projektů dohromady vám může ušetřit čas náš vzor marketingového plánu s ukázkou.
Myslíte si, že tyhle aktivity je lepší přenechat odborníkům?
Tak se nám ozvěte. Třeba hned.
Image from Freepik