Pište, jak mluvíte
Nikdo nestojí o hromady copywriterských textů. Jeden jako druhý. Představte si, že to, co píšete říkáte zákazníkovi. Jak formulaci byste použili? Napište to tak.
Zůstaňte sami sebou
Pište o tom, co máte rádi. Ne o tom, o čem byste měli psát.
Používejte emoce
Jako v osobním rozhovoru. Někde trochu uberte a jinde si pusťte pusu na špacír. Prosté tvrzení: Jsem majitelkou cestovní kanceláře. Emotivní: Jsem organizátorkou cestovatelských zážitků a ukáži vám celý svět.
Pište pravdu
Prostě je to lepší. Jak říkala maminka, lhát se nemá. A je trapné být přistižen u lži.
Buďte autor
Vy máte co říct. Vy jste odborník. Každý jiný bude slabý odvar. Napište hlavní gró sdělení. Kudrlinky může dotvořit copywriter.
Pište příběh na pokračování
Zaujměte (trhák) – Prozraďte (video, článek, webinář…) – Zeptejte se – Nabídněte řešení – Dokažte (ohlasy) – Srovnejte (hodnota versus cena) – Vaše zkušenosti (proč vy a co vy) – Vyřešte (služby a produkty) – Ptejte se – Buďte dotázáni (kontakty, registrace)
Začněte a dokončete
Dejte textu hlavu a patu. Nadpis. Perex (úvodní shrnutí). Odstavce. Závěr.
Zkracujte
Komu se nelení, tomu se košatí. Proto vypusťte vše, co se dá. Dlouhé věty zkraťte nebo je rozdělte.
Optická oddělení
Velikost písma (nadpisy, podnadpisy). Mezery. Odstavce. Tabulky. Sloupce. Barvy. Styly, číslování, odrážky. Tlačítka. Symboly… Používejte vše pro lepší přehlednost textu.
Obrázky a infografika
Můžete myšlenku vysvětlit obrázkem? Udělejte to. Nezapomínejte na popisy obrázků či alt text.
Vychloubání a ego nechte za dveřmi
Záplava superlativů možná fungovala před 10 lety. Nyní spíše pobaví.
Omluvy, podlézání a přesvědčování
Pokud jste něco zbabrali, stačí se omluvit jednou. Není nutné se vnucovat každému kolemjdoucímu. Natož je opakovaně upozorňovat. Není hluchý.
Chtějte a dostanete
Používejte tlačítka s výzvou k akci. Objednejte. Kupte. Stáhněte. Registrujte. Odpovězte. Zavolejte…
Používejte synonyma
Není vše jen zdarma. Může to být grátis. Za babku. 0 Kč. Tvořte!
Pozor na gramatiku
Čárky, y/i, z/s, mě/mně….
Slovní vata
Vynechte výrazy jako tzn., popř. atd., a rovněž kdybyste…, je možné… můžete… Ne! Nakupte. Vystupte. Vymalujte. Přejděte…
Trpný rod
Problém je vyřešen. Hlava je vyfoukána a poté zabalena do…Kráva je podojena, vemeno otřeno a mléko uloženo do chladu.. Ne. Pište personifikovaně. Vyfoukejte si hlavu a zabalte do.. Podojte krávu. Utřete vemeno. Mléko uložte k ledu…
Nicneříkající obecné slovní spojení
Jsme největším prodejcem. Již 18 let s vámi a pro vás. Profesionálně optimalizujeme. Vznikli jsme v roce 1989 a poté jsme začali růst. Profesionální tým se vám bude věnovat….Cože? Prosím? Já vám nerozumím a ze slušnosti pokývám hlavou. Proto. Pište konkrétně.
Čtěte po sobě
1 či 2 dny stačí na to, aby vášeň vyprchala. Přečtěte si vše po sobě ještě jednou. Přesně to jste nám chtěli říct? Názor blízkého okolí rovněž není na škodu.
Inspirace? Kopírování?
Vzdělávejte se. Vstřebávejte nové informace. Strukturu a texty si ale udělejte po svém.
SEO
Klíčová slova využívejte. Nešpikujte jimi každý odstavec. Pamatujte, že nakupují lidé, nikoliv vyhledávače.
Nestačí vám to? Chcete psát jako copywriter?
Pak ve vaší knihovně nesmí chybět e-book od Otty Bohuše. Copywriter, s nímž přepíšete svět. Jak sám říká.
10 prvotřídních slovních spojení, která (prý) najisto zaujmou
Tak káže Tomáš Mužík. Ze studia X51. Nechte se inspirovat
- Kdo ještě chce… (Kdo ještě chce vědět, jak něco funguje)
- Tajemství… (Tajemství věčného mládí. Tajemství štíhlé postavy…)
- Způsob, který s něčím pomáhá…(Způsob, který vás jistojistě vyvede z bryndy…)
- Málo známé způsoby (Jak něčeho dosáhnout)
- Zbavte se něčeho jednou pro vždy (Zbavte se přebytečných kil…)
- Nejlepší/nejrychlejší způsob, jak něco (Nejrychlejší cesta k plným ňadrům…)
- Nyní můžete …. a…. (Otestujte své podnikání a zjistěte šance na získání dotace… )
- Něco jako někdo (Buďte rychlí jako gepard. Bohatí jako Donald Trumph…)
- Vytvořte něco, na co budete hrdí
- Co by měl každý vědět o….(Co by měla každý matka vědět o…
Ať múza políbí vás na čelo…
A kdyby jste si nebyli jisti koukněte, jak obsahem dobudete srdce váhavců.