Pište, jak mluvíte

Nikdo nestojí o hromady copywriterských textů. Jeden jako druhý. Představte si, že to, co píšete říkáte zákazníkovi. Jak formulaci byste použili? Napište to tak.

Zůstaňte sami sebou

Pište o tom, co máte rádi. Ne o tom, o čem byste měli psát.

Používejte emoce

Jako v osobním rozhovoru. Někde trochu uberte a jinde si pusťte pusu na špacír. Prosté tvrzení: Jsem majitelkou cestovní kanceláře. Emotivní: Jsem organizátorkou cestovatelských zážitků a ukáži vám celý svět.

Pište pravdu

Prostě je to lepší. Jak říkala maminka, lhát se nemá. A je trapné být přistižen u lži.

Buďte autor

Vy máte co říct. Vy jste odborník. Každý jiný bude slabý odvar. Napište hlavní gró sdělení.  Kudrlinky může dotvořit copywriter.

Pište příběh na pokračování

Zaujměte (trhák) – Prozraďte (video, článek, webinář…) – Zeptejte se –  Nabídněte řešení – Dokažte (ohlasy) – Srovnejte (hodnota versus cena) – Vaše zkušenosti (proč vy a co vy) –  Vyřešte (služby a produkty) – Ptejte se – Buďte dotázáni (kontakty, registrace)

Začněte a dokončete

Dejte textu hlavu a patu. Nadpis. Perex (úvodní shrnutí). Odstavce. Závěr.

Zkracujte

Komu se nelení, tomu se košatí. Proto vypusťte vše, co se dá. Dlouhé věty zkraťte nebo je rozdělte.

Optická oddělení

Velikost písma (nadpisy, podnadpisy). Mezery. Odstavce. Tabulky. Sloupce. Barvy. Styly, číslování, odrážky. Tlačítka. Symboly… Používejte vše pro lepší přehlednost textu.

Obrázky a infografika

Můžete myšlenku vysvětlit obrázkem? Udělejte to. Nezapomínejte na popisy obrázků či alt text.

Vychloubání a ego nechte za dveřmi

Záplava superlativů možná fungovala před 10 lety. Nyní spíše pobaví.

Omluvy, podlézání a přesvědčování

Pokud jste něco zbabrali, stačí se omluvit jednou. Není nutné se vnucovat každému kolemjdoucímu. Natož je opakovaně upozorňovat. Není hluchý.

Chtějte a dostanete

Používejte tlačítka s výzvou k akci. Objednejte. Kupte. Stáhněte. Registrujte. Odpovězte. Zavolejte…

Používejte synonyma

Není vše jen zdarma. Může to být grátis. Za babku. 0 Kč. Tvořte!

Pozor na gramatiku

Čárky, y/i, z/s, mě/mně….

Slovní vata

Vynechte výrazy jako tzn., popř. atd., a rovněž kdybyste…, je možné… můžete… Ne! Nakupte. Vystupte. Vymalujte. Přejděte…

Trpný rod

Problém je vyřešen. Hlava je vyfoukána a poté zabalena do…Kráva je podojena, vemeno otřeno a mléko uloženo do chladu.. Ne. Pište personifikovaně. Vyfoukejte si hlavu a zabalte do.. Podojte krávu. Utřete vemeno. Mléko uložte k ledu…

Nicneříkající obecné slovní spojení

Jsme největším prodejcem. Již 18 let s vámi a pro vás. Profesionálně optimalizujeme. Vznikli jsme v roce 1989 a poté jsme začali růst. Profesionální tým se vám bude věnovat….Cože? Prosím? Já vám nerozumím a ze slušnosti pokývám hlavou. Proto. Pište konkrétně.

Čtěte po sobě

1 či 2 dny stačí na to, aby vášeň vyprchala. Přečtěte si vše po sobě ještě jednou. Přesně to jste nám chtěli říct? Názor blízkého okolí rovněž není na škodu.

Inspirace? Kopírování?

Vzdělávejte se. Vstřebávejte nové informace. Strukturu a texty si ale udělejte po svém.

SEO

Klíčová slova využívejte. Nešpikujte jimi každý odstavec. Pamatujte, že nakupují lidé, nikoliv vyhledávače.

Nestačí vám to? Chcete psát jako copywriter?

Pak ve vaší knihovně nesmí chybět e-book od Otty Bohuše. Copywriter, s nímž přepíšete svět. Jak sám říká.

10 prvotřídních slovních spojení, která (prý) najisto zaujmou

Tak káže Tomáš Mužík. Ze studia X51. Nechte se inspirovat

  1. Kdo ještě chce… (Kdo ještě chce vědět, jak něco funguje)
  2. Tajemství… (Tajemství věčného mládí. Tajemství štíhlé postavy…)
  3. Způsob, který s něčím pomáhá…(Způsob, který vás jistojistě vyvede z bryndy…)
  4. Málo známé způsoby (Jak něčeho dosáhnout)
  5. Zbavte se něčeho jednou pro vždy (Zbavte se přebytečných kil…)
  6. Nejlepší/nejrychlejší způsob, jak něco (Nejrychlejší cesta k plným ňadrům…)
  7. Nyní můžete …. a…. (Otestujte své podnikání a zjistěte šance na získání dotace… )
  8. Něco jako někdo (Buďte rychlí jako gepard. Bohatí jako Donald Trumph…)
  9. Vytvořte něco, na co budete hrdí
  10. Co by měl každý vědět o….(Co by měla každý matka vědět o…

Ať múza políbí vás na čelo…

A kdyby jste si nebyli jisti koukněte, jak obsahem dobudete srdce váhavců.

Nebo, jak vytvořit pořádný trhák a kdy prodat.

Jana Eckhardtová

30. 7. 2015

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

marketingový plán ležící na dřevěném stole Marketingový plán nebo rozpočet na komunikaci. Ideální čas se do nich pustit je právě teď - Je totiž dobré mít základní směr, kterým nadcházející rok vyrazíte. Buďte ale flexibilní a nebojte se změn nebo experimentů. Inspirovat… přečíst článek
dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek
AI copywriter AI copywriter jako budoucnost textařiny? Rychlý, přesný, ale… - AI copywriter (chatbot) vám při tvorbě textů může hodně pomoc, ale má své mouchy. Co ještě potřebujete k tomu, aby… přečíst článek
Doplňte váš komunikační mix o direct mail Direct mail není krok zpět. Zkuste ho přimíchat do komunikačního mixu - Osobním dopisům ještě neodzvonilo. Přidejte je do vašeho komunikačního mixu a zkuste zaujmout i ty, kteří upřednostňují starý dobrý papír. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.