Linkbuilding – odkazový profil na jedničku

Vybudovat silný odkazový profil je však fuška. Chce to čas a sem tam i trochu peněz.  Hlavní je být nenápadný, aby vyhledávač nepoznal, že svému “věhlasu” tak trochu pomáháte. Odměnou za dlouhodobé budování kvalitní sítě vám bude pochvala od vyhledávačů formou lepší pozic.

Jak vybudovat odkazový profil kvalitní jak nejlepší adidasky

Při tvorbě zpětných odkazů mějte na paměti, že přirozenost se prostě cení. Zde je pár tipů na co si dát pozor, abyste neuvízli v kontrolní síti vyhledávačů:

  • Malá ryba taky ryba – zkrátka zahrňte do svého odkazového profilu autoritativní i méně významné stránky.
  • Anchor texty – je to viditelná část hypertextového odkazu, který je podtržený a odkazuje na jinou stránku. V moderní optimalizaci pro vyhledávače využívejte přesnou shodu pouze z ⅓. Jinak si užijete “nevyžádanou” pozornost, či dokonce penalizaci vyhledávače. Pro ostatní odkazy využijte shodu volnou, např. adresu stránek, klikněte “zde”, synonyma, www.XY.cz – stránky vaší firmy…
  • Kvalita, NE kvantita. Znáte to – lepší na zápěstí jedny švýcaráky než doma v šupleti patery digitálky z tržnice. Zkrátka ani 100 odkazů z jedné domény nenahradí 5 kvalitních linků z různých domén. Myslete na to, než sáhnete po laciné možnosti nákupu zpětných odkazů.
  • Netlačte na pilu! Odkazy musí přibývat postupně. Pokud se do toho vrhnete po hlavě a jednorázově přidáte balík odkazů, vyhledávač je nebude brát v potaz. Jděte na linkbuilding pěkně pomalu, postupně, zlehka – jako když stavíte dvacetipatrový domek z karet.
  • Buďte přirození. Všechny cesty vedou… na hlavní stranu? Ale no tak. Máte přece fištrón, tak to zkuste jinak. Určitě máte mnoho klíčových slov (i méně konkurenčních longtailů), na které cílíte podstránky webu. Statečně na ně odkazujte. Klidně až 80 % svých odkazů.
  • Nofollow versus dofollow? Dofollow odkazy tvoří kvalitu webu, vyhledávač je hodnotí. Nofollow odkazy vyhledávač nesleduje. Důvodů může být více. Nechcete nebo nemůžete ručit za obsah stránek (komentáře, zápisy v návštěvní knize apod.) či nepotřebujete, aby tyto stránky vyhledávač indexoval (registrace, košík…) Přesto nofollow odkazy mají svůj význam.
  • Dokonalost na škodu. Vybudovali jste super odkazový dofollow profil? Pardon, nepochválíme vás. A vy jste se tak dmuli pýchou, že. Chtělo by to pár “vad na kráse”, jinak si na vás vyhledávač posvítí. Znáte to – něco jako umělé pihy krásy, co byly in za Ludvíka XIV. Přimíchejte do svého odkazového profilu několik nofolow odkazů. Nemají sice žádnou váhu, ale v očích vyhledávače jde o přirozenou součást odkazového profilu. Vlk se nažral…
  • Získejte si pozornost (ale jen tu dobrou). Buďte variabilní jak Lego a budujte různé zdroje odkazů – články, diskuze, odkazy v postranních lištách či v různých částech webu. Pokud odkaz na váš web povede opakovaně pouze z jednoho místa (např. patička webu), vyhledávači se rozsvítí červené kontrolky.

5 tipů pro kvalitní linkbuilding

  1. Vytvářejte odkazy, které souvisí s obsahem, rozvíjí, či ho nějak doplňují.
  2. Odkaz má svůj smysl. Nejlepší odkazy jsou přímo z textu na stránce, v horní části stránky. Hůře hodnocené jsou odkazy z postranní lišty, nejmenší hodnocení získávají odkazy v patičce webu.
  3. Hodnota odkazu je tím vyšší, čím méně odkazů je na stránce. Jinak řečeno, o hodnotu odkazu se dělí všechny zpětné odkazy na stránce. Má stránka, z níž vede váš odkaz, 10 externích odkazů? Znamená to, že váš web získává 1/10 hodnocení dané stránky. Počítejte s tímto faktorem při výběru vhodných domén a stránek pro umístění svých zpětných odkazů.
  4. Pokud vytváříte pro zpětný odkaz novou podstránku na webu (článek, aktualizace, produkt…), nezapomeňte ho zviditelnit pro roboty interními odkazy. (Kategorie blogu, prolinkování z ostatních stránek apod.)
  5. Než se rozhodnete pro zveřejnění svého zpětného odkazu na nějakém webu, zjistěte si jeho historii. Např. chystáte-li se zveřejnit článek v nějakém magazínu, podívejte se, jak si stojí dříve zveřejněné články v tomto magazínu.

Text odkazu aneb Co nám říká anchor?

Text odkazu vybírejte tak, aby vypadal co nejpřirozeněji (ne jako ty nalepovací nehty se třpytkami, spíš jako francouzská manikúra). Stejně jako v PPC reklamě tu můžeme hovořit o shodě klíčového slova:

  • 30% přesná shoda – litinová pánev, litinové pánve, litinovými pánvemi
  • 30% frázová shoda – zabalte slovo do textu – pro přípravu jídla jsem použila litinovou pánev
  • 35% napsat přesnou adresu odkazu – Byl jsem na skvělé masáži u masazejana.cz, na skvělé bezlepkové recepty jsem narazil zde.

S ohledem na konkurenci volte správná klíčová slova. Silně konkurenčním výrazům se raději vyhněte a „zaútočte“ na dobré pozice longtailů.

Hlídejte si své zpětné odkazy

Pokud umístíte odkaz na stránku, může tam být měsíc, půl roku i mnoho let. Vše závisí na jeho kvalitě a kvalitě dané stránky. Abyste věděli, jaká je vaše síť, veďte si jejich analytiku. V tomto pomůže Collabim. Kdykoliv si můžete zkontrolovat, zda je odkaz na svém místě.

Kdy sáhnout po linkbuildingu?

  • pokud máte nastavené on-page faktory, ale váš obor je příliš konkurenční,
  • chcete zlepšit pozice svých klíčových slov,
  • chcete získat nové návštěvníky webu,
  • budujete brand.
Jana Eckhardtová

26. 3. 2018

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Využíváte databáze a leady naplno? Malá marketingová Využíváte databáze a leady naplno? - ‚‚Z 1500 návštěvníků webu jsme dostali kontakt na 300 firem, 25 z nich se na web opakovaně vrátilo, takže jsme… přečíst článek
Pište copy a SEO zároveň Dvě mouchy jednou ranou aneb jak trefit copy a SEO zároveň - Co můžete udělat proto, aby vaše texty byly nejen čtivé, ale také čtené? Dopřát jim něco málo (nebo spíš něco… přečíst článek
Ego B2B marketingu je malé, ale roste! - Sledovat trendy je jedna věc, účastnit se jich přímo je věc druhá. V B2B marketingu se pořád nabízí spousta možností,… přečíst článek
Linkbuilding - podoby zpětných odkazů | malá MARKETINGOVÁ Linkbuilding – podoby zpětných odkazů - Vybudovat silný odkazový profil není hračka. Chce to čas, chuť a sem tam i trochu peněz. Odkazy při linkbuildingu mohou… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.