Onpage faktory, epizoda druhá – Titulek a description
Meta data jsou dalším sexy online faktorem, které vyhledávače berou v potaz při umísťování vaší stránky ve vyhledávání. Ne, nejste slepí – v textu je neuvidíte, zato je najdete ve zdrojovém kódu stránky. V administraci v modulu SEO. Nejposvátnější jsou titulek stránky (title) a popisek (description).
Svatá dvojice title/description se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání při zadání klíčového výrazu. Titulek navíc i v hlavičce prohlížeče.
Vyhledávač nemá v popisu práce zobrazit description ve výsledcích vyhledávání. Může čerpat například z první věty dané stránky nebo z firemních katalogů atp. Titulek i description by měly obsahovat klíčové slovo či výraz v přirozeném toku řeči (ať je to pěkně relevantní s výsledky vyhledávání), také ale v nějakém šmrncovním slovním spojení (chcete přece přesvědčit návštěvníka, aby klikl právě na vás).
Titulek a jak na něj
Tady jde opět do tuhého. Máte totiž cca 60 znaků (jenom!) na to, abyste návštěvníkům v barvách vykreslili, o čem daná stránka je. Samozřejmě s využitím klíčového slova. A myslete na to, že co slíbíte v titulku, musíte splnit i v obsahu. Pokud slib nenaplníte, vysloužíte si okamžité odchody návštěvníků. Navíc pokud prchajících bude většina, slíznete i penalizaci od vyhledávače. Když tedy lákám na boty do baletu za 200 kaček, nemůžu poté na nebohého zákazníka vybalit, že ty baletní piškoty dostane za dvě stě, jen když nakoupí nad 3 tisíce.
Description vám dává křídla
Co jste nakousli v titulku, můžete dopéct v popisku. Nemá sice takovou váhu a důraz jako titulek, zato se můžete rozepsat až na 160 znaků. Vyhledávač sice nemá povinnost ručně nastavená description využít, ale většinou nelení a dělá to. Nebuďte proto líní ani vy a u zásadních stránek vytvořte popisek ručně, jinde můžete nechat vyhledávač, ať si vystačí sám třeba s prvním odstavcem.
Tak si to shrneme…
Zakomponujte do své copywriterské praxe práci s metatagy, tj. když už píšete, nezapomeňte na tvorbu úderného title a description. Odměna v podobě uspokojivého počtu návštěvníků vašich stránek vás nemine. Tak ať jsou vaše počty úctyhodné!