Vaše firma roste. Nebo se jí naopak nedaří. Je potřeba něco udělat. O-K-A-M-Ž-I-T-Ě. Jenže jak na to, aby nešlo jen o chaotické zkoušení všeho možného? Je třeba změnit váš marketingový komunikační mix a přizpůsobit ho dané situaci. To ale neznamená přepálený začátek a následný úpadek. Naopak – jde o vytrvalostní disciplínu. Kdo vydrží, vyhraje.
„Chceme dělat všechno, co B2B marketing nabízí, a chceme to dělat hned!” rozvášňují se občas majitelé firem. Z 0 na 100 za 5 vteřin. Ne, že bychom je nechápali. Ne že bychom jim nefandili. Ne, že by nás to překvapovalo. Ale většinou z toho bývá jeden velký průšvih.
Změnit marketingový komunikační mix okamžitě o sto stupňů? Radši ne
Firma si po mnoho let jede svoji „komunikaci” a obchod. Stále to něco přináší, ale je toho méně a méně, přitom za stále více snahy. Nikdo z firmy se většinou do novinek moc nehrne. „Vždyť už to léta děláme takto”. Jenže to nefunguje. Jednoho dne už není zbytí a je nutné začít „VŠECHNO” dělat jinak, nověji. Celý B2B marketing. A ideálně IHNED, protože už nám teče do bot. A nejlépe začít dělat rovnou vše NAJEDNOU. Celý marketingový komunikační mix.
A za pár měsíců změnit všechno včetně:
- korporátní identity
- webu
- maskota
- komunikace na sociálních sítích
- akvizic
- telemarketingu
- webinářů
- živých akcí
Neuvěřitelné tempo a přehršel informací. Tlak na okamžitý výsledek většinou vygeneruje naprostý chaos, nervozitu, chyby, neochotu, personální změny. Jak rychle nová komunikace vzplála, tak rychle utichá. Jak na to, aby se marketingový komunikační mix změnit rozumně a udržitelně?
Všechno jde, když se chce. I úspěšná změna B2B marketingového mixu
Píšeme to pořád dokola a budeme to psát i dál: Marketing NENÍ běh na krátkou trať. Marketing JE vytrvalostí běh, nebo možná lépe – chůze. Ze dne na den nic nezachráníte, naopak je dost velká šance, že pokazíte i to málo, co zatím fungovalo.
Chcete být úspěšní? Inspirujte si těmi, kterým se to povedlo a jejichž komunikační marketingový mix přináší jasné výsledky. Každému funguje něco trochu jiného, ale komunikační mix úspěšných společností má několik univerzálních bodů použitelných pro všechny.
Marketingová aktivita vítězů je:
- stupňující se (co funguje, dělám dál, potom přidám další, když funguje, přidám další a další)
- vyhodnocovaná (testuji, měřím, vyhodnotím, optimalizuji, přesunu, vyřadím)
- stálá a pravidelná (každý den, každý týden, měsíc, rok)
- udržitelná a ekologická (zapadá do chodu a strategie firmy)
- součástí vrcholového vedení firmy
- většinou pak celou firmu baví
Takže ať už měníte marketingovou strategii kvůli (ne)úspěchu, nebo jste se zatím marketingu nevěnovali v podstatě vůbec, inspirujte se u zkušenějších, a hlavně nepřepalujte začátky! Většinou to vede k vyhoření ještě dříve, než se vám začne dařit. A to by byla velká škoda.
Jde vám z toho hlava kolem? Pomůžeme vám.
Domluvte si konzultaci třeba hned teď.