Jsme marketingová agentura se zaměřením na B2B. Funguje a jde nám to skvěle, musím nás pochválit. V říjnu jsem měla pravidelnou schůzku s jedním z našich dlouhodobých klientů. A dostala jsem malou výčitku, která mi byla skvělým impulsem k zamyšlení.
„Jano, můžeme rozšířit naši spolupráci? Organika, PPC i LinkedIn dobrý, pojďme rozjet další aktivity.“ Napsal mi majitel jedné firmy z Vysočiny.
Nadšeně jsem odpověděla: „Jasně, pojďme!“
Klient měl pravdu.
Organika, PPC, copywriting a LinkedIn přece nejsou úplně kompletní komunikační mix, který mohou B2B firmy využívat.
Co mu tedy dále doporučit? 🤔
Jaké další marketingové služby můžeme nabídnout?
neusněte na vavřínech, vždy je na čem pracovat – v marketingu jakbysmet
Přiznám se, že nejdříve se mému mozku vůbec nechtělo spouštět zbrusu novou aktivitu. Přece jenom jsem se poslední rok učila delegovat úkoly a automatizovat procesy tak, abych ze sebe sundala alespoň část úkolů. A musím uznat, že se mi to docela dařilo. Ano, není to lehké a na této disciplíně je potřeba systematicky a vytrvale pracovat. Ale snažím se a je pravda, že to jde. Dřív jsem si to nedokázala představit, tak jako mnoho dalších podnikatelů.
Ta otázka mi ale ležela v hlavě celý měsíc.
Nedokázala jsem ji pustit z hlavy.
Přemýšlela jsem nad ní možná až moc často.
Nemohla jsem se zbavit pocitu, že MUSÍME NĚCO VYMYSLET.
Co ještě můžeme udělat pro to, aby byli naši klienti naprosto okouzlení?
Mozek mi jel na plné obrátky. 🤯 A světe div se, ale podobná přání začala přicházet i od dalších klientů, dokonce i těch potenciálních. Znovu se mi potvrdilo, že na co člověk myslí, stane se. Otázek na to, zda plánujeme nějaké novinky přibývalo a já stále neměla žádnou konkrétní odpověď.
buďte v marketingu realisté, mějte trpělivost a hlavně – neztrácejte kreativitu
A pak to přišlo! Zalil mě příliv energie, ze které jsem nemohla ani spát. Dostala jsem tolik nápadů na rozšíření našeho portfolia, že jsem byla “nucena” sestavit v Malé marketingové produktový tým. Tým, který si realizaci rozšíření našich služeb bere pod svá křídla. Tým, který otázku kvality a šíře produktového portfolia nenechá nikdy na pokoji.
Máme chuť tvořit. Nebojíme se nových výzev a těšíme se, kdo z vás do těchto neprobádaných vod vypluje společně s námi.
Something is coming! 🥳
A já se tááááák těším! 🤩
spokojenost je klíčem k úspěchu
A protože jsem nedočkavá, vypustím do vesmíru alespoň svou úvahu.
Co můžeme dělat pro to, abychom měli spokojené klienty a dostatek nových zájemců o naše služby/produkty?
Zůstaňme prosím v oblasti B2B marketing, obchod a personalistika. 🙏
👉 Mít skvěle fungující obchod? Jednoznačně.
👉 Mít skvěle fungující marketing? Jednoznačně.
Buďme konkrétní:
- špičkové cílení v online i offline prostředí,
- dostatečný přísun poptávek z referencí, organiky, PPC vyhledávačů, cílených databází, LinkedInu, navolávání (kam nedosáhne online), osobních setkání na eventech cílových skupin apod.,
- překonávání námitek skrz obsah one to many na webu a sociálních sítích (články, studie, reference, rozhovory, videa, infografiku) i obsah one to one (prezentace).
👉 Dále určitě kapacitu a personál, který zákazníky obslouží. Tohle je v průmyslu aktuálně největší problém.
Co dalšího řešíte ve spojení s marketingem, obchodem a personálními kapacitami?
Pojďme úvahu rozvést společně. 🙂
Napište mi, víc hlav víc ví.